/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Fejlkoder
Fra : Sandvad261
Vist : 593 gange
100 point
Dato : 13-01-14 18:02

Så er jeg gamle mand igen kommet på den.
Jeg har nogle filer liggende som jeg ikke kan slette, når jeg prøver det, så får jeg den besked, at det ikke kan lade sig gøre, og så står der så en fejlkode -43 og på en anden står der -35.
Hvad vil det sige???

Hej

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-01-14 18:16

-35 er No such volume; volume not found
-43 er File not found; Folder not found; Edition container not found; Target not found

http://support.apple.com/kb/HT1618

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 13-01-14 21:23

Hej Klaudi
Det var da' ærlig talt lidt smart med denne liste der, men den løser jo ikke rigtig mit problem, for jeg kan jo ikke slette disse filer, selv om at jeg kan se dem og højreklikke på dem og så vælge at droppe dem i skraldespanden, så kommer disse fejlkoder.

Hej

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-01-14 21:27

Jeg må indrømme at jeg ikke aner meget om mac, men efter fejlkoderne at dømme,
så er det nogle filer som åbentart ikke findes, de er der bare!!!

Det må være noget med nogle henvisninger i systemet der er gået ged i!

Accepteret svar
Fra : UlrikB

Modtaget 100 point
Dato : 14-01-14 14:02

Kan du trække emnerne du ønsker at slette til papirkurven? Hvis det kan lade sig gøre kan du der efter vælge "sikker tømning af papirkurv" fra Finders menu.
Du bør iøvrigt være opmærksom på at den liste med fejlkoder Klaudi linker til ikke er til OS X, som du jo nok bruger, men til en for længst død Mac OS 9 som ikke længere understøttes.

Måske du med fordel kunne kører en tur med Diskværktøj og reparere din hardisks arkivsystem.

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 14-01-14 23:42

Hej UlrikB
Jeg tror at du har ret i med den gang diskværktøj, så det vil jeg gøre når jeg lige får sikkerhedskopieret min HD.
Men jeg er også løbet ind i et andet problem, det er i FINAL CUT EXPRESS 4.0
Når jeg afspiller en fil som jeg har åbnet i undermenuen ( OPEN ) så er der ingen problemer, dem får man først hvis man vil optage det der afspilles, for på monitorskærmen der står der et ligesom fastlåst billede, og det ændrer sig først når jeg stopper for afspilningen, så bliver monitorens billede opdateret.
Hvor er det jeg svigter i opsætningen, eller har det noget med den afspillede fil at gøre, sådan bliver det hvad enten det er AVI eller MOV osv.

Hilsen Jens

Godkendelse af svar
Fra : Sandvad261

Dato : 16-01-14 23:22

Tak for svaret UlrikB.
Det gjorde underværker med dette diskværktøj.
Det andet jeg spurgte dig om, det har jeg selv fundet ud af, der er ingen vej uden om, filen skal en tur igennem Final Cut.

Hilsen Jens Andersen