/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Hvilke filer gør hvad på DVD
Fra : Sandvad261
Vist : 500 gange
200 point
Dato : 12-01-14 14:09

Jeg sidder her og roder som sædvanligt med noget som jeg ikke har forstand på, og har nu fået ødelagt ret mange DVD skiver.
Jeg har downloaded ret mange af de små film med BONDERØVEN, lavet den der FLV fil om til VOB, og derefter brændt dem over på en masse DVD skiver, i den tro at jeg nu skulle hen og se Bonderøven, men nej, DVD afspilleren kan ikke afspille alle mine DVDer.
Når man åbner en DVD skive som alså virker, så kan man se at der udover VOB filerne også ligger nogle andre, er det dem der styrer DVD afspilleren??
Og i så fald, kan man så bare kopiere disse andre filer, og så lægge dem over på en frisk DVD skive sammen med mine Bonderøvs VOB filer.
Hej

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-01-14 20:05

Hvis du ikke kan afspille dvd på din dvd maskine, så er den ikke brændt ordentligt - KLART nok.
Citat
men nej, DVD afspilleren kan ikke afspille alle mine DVDer

Kan den afspille enkelte?
Prøv at konverter FLV filerne til MPEG2 før du brænder dem (kan afspilles på alle maskiner), end videre kan det være dine skiver, der ikke kan bruges til din afspiller, har du codex
http://www.free-codecs.com/download/k_lite_codec_pack.htm

bare lad programmet klare alle indstillingerne.

http://www.pcfreetime.com/

Nu skriver du ikke hvor du har hentet klippene, men de kan være downloadet forkert, så du ikke har fået ALT med ned på din pc, mange sider med film har lavet det så irriterende at der altid mangler et par KB af filmen, som gør det umuligt at afspille dem, men kan du se klippet på din pc, så skulle det være iorden.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-01-14 20:07

Ellers prøv dette program det klarer det hele på engang, bare træk filerne over i programmet
http://download.cnet.com/AVI-To-DVD-Free/3000-18554_4-75181429.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-01-14 20:09

Citat
Ellers prøv dette program det klarer det hele på engang, bare træk filerne over i programmet
http://download.cnet.com/AVI-To-DVD-Free/3000-18554_4-75181429.html

Ved ikke om siden indeholder en downloader, som indeholder mallware, ellers søg selv et andet sted at hent den.
https://www.google.dk/#q=avi+to+dvd

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-01-14 21:26

NB: Bonderøven 1-2-3 ligger som dvd på Usenet.
Du kan mange steder få en prøve udgave hos de fleste udbydere.
https://www.google.dk/#q=free+usenet+account

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 13-01-14 00:42

Hej Mig selv
Bonderøven har jeg hentet fra Dr1, og de kører fint, jeg har fået det hele med, skiverne er også brændt rigtigt og også lukket / afsluttet, problemet var jo bare det, at afspilleren ikke kunne finde ud af hvad den skulle stille op med den enlige VOB fil.
Jeg har set på sagen med de programmer du linker til, det er jo bare til Windows, og jeg kører MAC.
Jeg har snart brugt en mindre formue på at købe programmer som viser sig, at de hurtigt bliver for gamle, sådan at forstå, at man køber ikke programmet, men kun en licens i X antal måneder, og det er jo ikke altid at man lige når at blive færdig med det man nu havde gang i, nå men det skal du jo så ikke lastes for, men har du et godt bud på et program som klarer det hele i en arbejdsgang, og som kører på MAC.

Hej med dig og god nat.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-01-14 01:29

Ja nu må jeg sgu grine - havde ikke engang set at du spurgte til MAC

Roxio Toast Titanium

http://www.roxio.com/enu/products/toast/titanium/overview.html
kan hentes her: hvis du tør, har ikke selv mulighed for at afprøve det
http://avaxhome.cc/software/software_type/multimedia/Roxio.Toast.Titanium.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-01-14 01:53
Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 13-01-14 14:10

Hej mig selv
Du har virkelig arbejdet hårdt må jeg sige, men desværre så har jeg TOAST, og den brænder også DVD, ja men der er bare lige det med den der TOAST, at hvis man sætter den til at brænde en DVD med en eks. AVI fil, så lægger den nok så flot AVI filen over på DVD skiven og dermed basta, den laver ikke alle de der VOB osv. filer, det er nemlig derfor at jeg fik ødelagt en hel den DVD skiver.

Hej

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-01-14 19:21

Citat
AVI filen over på DVD skiven og dermed basta, den laver ikke alle de der VOB osv. filer, det er nemlig derfor at jeg fik ødelagt en hel den DVD skiver.

Så kan jeg godt SE DET SJOVE i det også, hvad jeg kan læse mig til, kan den ellers lave alle filer til en ´ren dvd´ med vob og andet sjovt der skal på samme skive = og som burde kunne afspilles.
Alle ´roser´ simpelt hen programmet hen i skyerne.

Samme steder har jeg læst om at du kan køre noget ´andet sjovt´ crossower/og andet??? med windows på en mac, er det noget du har overvejet? så skulle verden jo næsten stå åben for dig.
Kan skaffe dig det hele ? = + en windows Pro = sikkert ikke helt legalt, for dig der skal bruge det - MEN
Og i den forbindelse kan jeg kun anbefale dette (Windows) program, noget af det bedste der findes, og til små penge
http://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/product/tvmw5.html

Men når alt kommer til alt - kender INTET til MAC, så kan ikke rådgive dig.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-01-14 19:28

NB:sidder lige og henter alle afsnit af Culumbo ned og skal selv til at rippe dem til andet end dvd.
Men som skrevet? bare smid en PM og vi finder ud af et eller andet, uden indblanding af programmernes EJERE = hvis du kan bruge noget af det selvfølgelig, ellers er det bare spild af tid osv.

Ellers håber jeg da, at du får det til at køre.

NB kan dette måske bruges?
http://www.aimersoft.com/mac-video-converter.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-01-14 19:30

Citat
NB kan dette måske bruges?
http://www.aimersoft.com/mac-video-converter.html

Bruger det dagligt - på min Win7, kan sikkert finde et (MAC) til dig på et par minutter eller 10

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-01-14 19:36

http://avaxhome.cc/software/software_type/multimedia/Aimersoft.Video.Converter.Ultimate.3.1.0.htmlEller:
http://avaxsearch.com/avaxhome_search?q=Aimersoft+Video+mac

Pas på de links, hvor der KUN er en 3 cifret kode = de link´s virker ikke og du bliver omstillet til andre U fine XXX sider eller værre hvis du indtaster og går videre

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-01-14 19:38

Citat
http://avaxhome.cc/software/software_type/multimedia/Aimersoft.Video.Converter.Ultimate.3.1.0.html

Denne virker på begge link´s i indlægget.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-01-14 19:40
Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 13-01-14 21:19

Hej igen mig selv
Nu ligger det jo sådan, alt jeg har både en MAC og en nyindkøbt PC det var en ret dyr svend den hedder ASUS til 10 kg. og der ligger Windows 8 på den, og det er alså noget skidt, jeg foretrækker helt klart min gode gamle IMAC fra 2008.
Men på min PC har jeg lagt nogle af mine gamle programmer ind bla. den du lige beskrev TMPGE, det er et ret godt program til undertekster, men jeg syntes ikke at den er særlig stabil på en Win 8 platform.
Diverse converterprogrammer du også beskriver har jeg også brugt penge på, jeg har også det program der hedder ( Jaksta ) til MAC naturligvis, kan vist også købes til Windows det kører MEGET fint, med det program kan man downloade alt ( næsten alt ) dr1 er ikke noget problem, det eneste der volder den problemer er TV2 Play, det kan den ikke klare, der har du måske en løsning og helst til MAC, for jeg mangler de to første afsnit af badehotellet.

Hilsen Jens

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-01-14 21:59

Citat
for jeg mangler de to første afsnit af badehotellet.

Meld dig ind på ???=&¤")" siden: warez-dk = samt du kan hente hvad du vil, kræver en eller anden form for NZB konti/o = jeg plejer at give 20.- DK (kurs-afhængig) for en måned, og så kan jeg hente hvad FAN... jeg vil af gode GODTER der ikke lige kan hentes af ALLE danskere med betalings og andet
http://frugalusenet.com/

http://www.gratisimage.dk/image-5693_52D451F3.jpg

Der kan DE VIRKELIGT hjælpe dig - tror jeg nok, angående MACOS

Samt så meget andet - vi gamle tåber bare ønsker at kunne - hjæpe med.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-01-14 22:07

Opsætning af det hel, kan jeg sagtens hjælpe dig med, det tager som regel 2 minutter og du er igang?
MEN det er stadig ikke (ulovligt) lovligt at dele filer, bare måden man gør det på.
Frugal-net er en meget billig og nem løsning, hvor andre tager op mod 100.- Dk for samme ydelse og så er det ikke en disse bedre = medmindre film og andet du henet er over 2 år gamle. samt de kører med SSL krypteret forbindelser = andre kan ikke se hvad du henter = hvis FBI / CIA skulle finde på at hacke det Dansk telefoni/ politi tjenester.
Men kommer de så til gengæld og henter dig med en ´flyver´ SÅ MÅ MAN SGU SIGE, at så er du virkelig på den.
Og så får du ikke mere for den 1 krone..

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 13-01-14 22:14
Godkendelse af svar
Fra : Sandvad261

Dato : 26-01-14 17:13

Tak for svaret mig-selv.
Lige præcis brugbart, sådan vil jeg sige, men trods alt så brugbart at det gav mig blod på tanden, men jeg fandt heller ikke selv nogen egentlig god løsning, så jeg måtte løse problemet på den hårde måde, og det er den der tager masser af tid, hver enkelt afsnit skulle ha' en tur på tidslinien i programmet Final Cut, for så derefter at blive afspillet i Final Cut, og så i samme arbejdsgang blive optaget på en DVD skive.
Det tog en masse tid, men det er der jo ikke noget at gøre ved...

Hej