/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Andet udvikling / Spørgsmål
10  pallebhan.. 320
Elektronisk kvittering?
Fra : ganga
Vist : 514 gange
130 point
Dato : 11-01-14 10:31

Hvordan opbygger man et system, der gør, at når man har læst noget elektronisk, så kan man efterfølgende kvitterer for det elektronisk?

Eksempel:
I en virksomhed, er der 5 personer, med hvert deres initial. De logger sig ind på computeren med fælles password, og bruger navn. De skal læse en række dokumenter, der ligger et sted i en mappe, på et drev. Når de har læst det pågældende dokument, skal de kunne kvitterer elektronisk, at de har læst dokumentet.

På forhånd tak..!!

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-01-14 10:38

Hvis de logger sig på med fælles password og brugernavn må det da være stort set umuligt.

Hvorfor ikke få dem til at logge på med hver deres brugernavn og password, så kan der jo skelnes, hvem, der gør hvad.

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 11-01-14 11:19

Hej
Hmm.., ok.., lad os så antage at de logger sig ind, med hvert deres password og brugernavn..,

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-01-14 11:40

Hvis ud lægger et dokument i Google Drev, så kan alle dem du giver adgang til dokumentet redigere i det, dermed kan de i bunden af dokumentet skrive deres initialer, på den måde skal de gøre noget aktivt for at kvittere.

Mange andre systemer, sender en kvittering til afsender, så snart dokumentet er blevet åbnet, men det giver ingen garanti for, at det er blevet læst.

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 11-01-14 12:03

Hej Kortoververden.., -hmm.., opgaven skal anvendes i en produktions virksomhed, hvor de ansatte skal ind i et system, og læse dokumenterne.., og derefter kvitterer for at have læst det. man skal ikke kunne komme ind og åbne dokumentet, for så at komme til, at ændre dokumentet
- jeg har tidligere været i en virksom hed der anvendte noget der hed ISOtrain

Hvis du lige kigger på starten af flash filmen.., er der er sted, hvor der noget der omhandler "self train", og efterfølgende "sign", når man har læst det.

http://www.softekpr.com/Flash/Isotrain.swf?width=800&height=600

- det kan godt være at løsningen er at købe programmet ISOtrain.., men det er jo ret dyrt.., måske findes der et, der er billigere..

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-01-14 12:06

Prøv at se på Meebook.dk

Det er et system udviklet til skolen, men når eleven har læst et kapitel, kan han/hun markere det som læst og læreren kan følge med fra sin maskine

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-01-14 22:23

Du kan lave det så, du får en mail når de klikker/ på din besked, rimeligt nemt at lave.
Men ikke hvis du IKKE vil have en mail/ men bare en lokal besked - så melder jeg ´pas´.
Så skal der vist lidt kodning til, som jeg ikke kender til.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 13-01-14 23:19

Problemet med en mail kvittering er, at det ikke giver nogen ide om hvorvidt folk rent faktisk har læst det, blot at de har åbnet det.