/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan man tilføre mere ram til ACER Aspire
Fra : axelbjarne
Vist : 446 gange
100 point
Dato : 08-01-14 19:08

ACER Aspire M1641 R01-C2 kan man tilføre den flere ram? Der er jo kommet meget nyt siden den blev købt.

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-01-14 20:03

Det kommer jo an på hvor meget der er i forvejen, den understøtter op til 4 GB DDR2 SDRAM

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-01-14 20:38

Husk at du med et 32 bit styresystem kun kan udnytte ca. 3 GB selv om der sættes 4 GB i maskinen .

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-01-14 21:22

Der er to "Slots" så du kan sætte to stk 2GB i

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 08-01-14 22:32

ACER Aspire M1641 R01-C2 kan tage op til 3. Gb. brugbar RAM, som transor er inde på.

Hvis det er for at forbedre hastigheden f.eks. ifht. 2 Gb. RAM ?

..så er min erfaring at en ny og hurtigere harddisk giver mere valuta for pengene;

..f.eks. en SSD disk.

Ekstra RAM giver ikke så meget ekstra liv i kludende
...især ikke, hvis du kører XP med 2 Gb. i forvejen.
Et bedre grafikkort kan også aflaste CPU'en og forøge hastigheden ...hvis det er for at spille.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-01-14 23:43

Du kan udvide den virtuelle hukommelse
http://www.gratisimage.dk/image-7B1A_52CDD3AB.jpg
ellers kan du hente programmet SIW det fortæller dig om du kan sætte mere ram i den eller den har max.
Du får ikke en hurtigere pc af at sætte mere ram i, derimod kan en SSD disk (som foreslået) VIRKELIG sætte fart på din pc

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-01-14 23:43

Citat
VIRKELIG sætte fart på din pc

Op til 8 gange hurtigere.

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 09-01-14 06:46

Tak for svaret molokyle. Så blev jeg det klogere...

mvh.
Axel