/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
alvorlige access problemer
Fra : lillelyst
Vist : 524 gange
25 point
Dato : 08-01-14 16:41

Hejsa. Jeg har hårdt brug for at finde en hurtig løsning så jeg tillader mig at linke mit spørgsmål her som jeg også har oprettet hos et andet site.
http://www.eksperten.dk/spm/990059#reply_8109141

Google har desværre ikke kunne give mig en ledetråd.

Foreløbig tak.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-01-14 20:28

Der er en på eksperten som mener du skal ændre dette (lige over den blå rekord count)

Dim rows as Integer

Til

Dim rows as Long

PS.
Det er meget længe side jeg lavede databaser - men havde også et problem ved overgang fra office 95 til office 97

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-01-14 00:01

Virker programmet til et 64bits system?
Opdater dit Netframework.
https://www.google.dk/#q=net+framework

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 09-01-14 20:01

Nu har jeg så udskiftet linien med det nye foreslag men desværre har det ikke hjulpet. Pc`en er 100% opdateret med alle officeopdateringer fra windows update.
Programmet virker fint på mit 32-bit-system på reserve pc`en men altså ikke her på 64-bit.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-14 20:10

Hvis du selv har installeret dit Windows styresystem kunne du installere som 32 bit

Eller køre programmet som 32 bit - hvis man kan det

Er det win 8 og har du installeret office fra skrivebordet eller via metro (start siden)

Det var bare lidt ideer.

Som sagt sad jeg og kæmpede med en personale database, efter overgang til office 97
Ja det er længe siden.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 09-01-14 20:18

Jeg har købt pc`en med windows 7 pro installeret og da pc`en er med en Intel Core i7 4771 @ 3.50GHz og RAM:
      Memory slots
         Total memory slots   4
         Used memory slots   1
         Free memory slots   3
      Memory
         Type   DDR3
         Size   8192 MBytes
         Channels #   Single
         DRAM Frequency   665,1 MHz
         CAS# Latency (CL)   9 clocks
         RAS# to CAS# Delay (tRCD)   9 clocks
         RAS# Precharge (tRP)   9 clocks
         Cycle Time (tRAS)   24 clocks
         Command Rate (CR)   1T
      Physical Memory
         Memory Usage   56 %
         Total Physical   7,66 GB
         Available Physical   3,36 GB
         Total Virtual   12 GB
         Available Virtual   6,41 GB
      SPD
         Number Of SPD Modules   1
            Slot #1

... kombineret med en SSD harddisk, vil jeg meget gerne benytte denne her pc til alle mine opgaver frem for den "gamle" pc`er som dog kun kører med en 2,4GHZ processor og 4 Ram. Men ordreprogrammet kan dog til nød fortsat løre på den gamle pc`er.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-14 20:42

Ja det er klart, du hellere vil køre med den Ferrari.
Det er måske slet ikke access men din computer, som ikke kører helt rigtigt........bare et gæt.
Eller office / access som ikke kan følge med.

Har du prøvet at installere programmet fra den gamle Comp. over på den nye.
Husk at vælge en anden mappe på c-drevet så de ikke kommer op at slås.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 09-01-14 20:45

Ja jeg må sige det er noget af en ferrari. Jeg troede ikke mine egne øjne da jeg måtte konstatere at pc`en lukker og åbner windows inden for 1. minut og ja jeg når knap nok at klippe på f.eks. et office program før det er klar. Vildt vildt.

Odre programmet ligger på en ekstern harddisk.

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 12 point
Dato : 09-01-14 23:45

Nu er det længe siden jeg har bikset rundt med Accessorisk, men jeg tror ikke det har nogen betydning om du kører på en 32 eller en 64 bit maskine. Jeg kører selv et par Access 2007, databaser på en 64 bit Windows 7 uden problemer. Derimod var der et par kommandoer der måtte ændres da jeg skiftede fra Access XP til Access 2007.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 10-01-14 00:23

Denne her referencefil MSOWCW.DLL manglede jeg da jeg gik fra access 2003 til 2010. Derefter kørte programmet igen.
Fik noget ala same fejlmelding som jeg har i den aktuelle situation.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-01-14 01:50

Skal ikke lige gøre mig klog på om dette vil virke, men for at få det bedste ud af en SSD disk, bør den køre i AHCI mode, har selv SSD i normal mode - men kan ikke lige sige om det virker, kun at mit Photoshop CS5 ikke kan starte op, samt et par andre ældre bprogrammer som også melder fejl

Citat
Gå til Start - søg, indtast regedit - åben programmmet og find disse 2 nøgler

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Msahci
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\IastorV
dobbelt klik på nøglerne - start og ændre værdien til 0

Genstart pc og gå ind i Bios og skift fra IDE til AHCI

https://www.google.dk/#q=ahci+mode+ssd

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-01-14 02:04

NB: du kunne lave en portable udgave af programmet på den anden maskine, så kan burde den kunne bruges på din nye.
Det skal dog helst gøres på en maskine med rimelig ny installation af windows
http://en.wikipedia.org/wiki/VMware_ThinApp

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-01-14 02:18

Citat
Odre programmet ligger på en ekstern harddisk.

Hvorfor det, hvis du har taget det med fra din gamle pc, mangler der MASSER af ting og sager - reg nøgler og henvisninger/genveje til selve programmet = som jo ligger på din gamle pc og mangler på den nye - du skal installere det på dit C; drev.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-01-14 02:20

Citat
Denne her referencefil MSOWCW.DLL

Søg efter den på din gamle pc og kopier den over på din nye = samme sted/mappe som du fandt den.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-01-14 06:59

Som mig-selv skriver. Programmer kan ikke køre fra en ekstern disk, men skal installeres på den maskine det skal køre på. Dog er der undtagelser, det er programmer der kører direkte uden at skulle installeres, som oftest en .exe fil. Du bliver nok nødt til at køre installationen på maskinen inden det kører.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 10-01-14 08:25

Hele ordreprogrammet ligger i èn fil og denne fil (originale) ligger på min nye windows installation. Jeg har altid kørt programmet fra en ekstern harddisk og har fungeret uden problemer i mange år.
Jeg har lavet en 100% kopi af filen og har lagt den over på mit nye C-drev. Har så startet det op herfra og får fortsat samme fejlmelding. Hver gang jeg skal lave en ny kommando i programmet får jeg fejlmeldingen så (uden at have en pind forstand på det) fornemmer jeg klart at hovedproblemet må være en manglende referencefil af en eller anden art. Det er jo også det Terry fra eksperten er inde på.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-14 09:45

Ja, du kan installere et program hvor som helst, men der lægges altid filer på cdrevet.
Og de flyttes ikke over. Som jeg husker det kan access databasen exporteres, og derved åbnes på en anden maskine med installeret access. (Der skal så lige gives tilladelse, da der jo følger nogle script med databasen)

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 10-01-14 09:53

Netop. Jeg har installeret office 2013 på C-drevett. Når jeg så åbner access får jeg muligheden at åbne en fil. Vælger så files til ordrepågrammet og mener derfor at ordreprogrammet skulle være dækket ind med de nødvendige officefiler.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-14 10:31

Måske du skal prøve at exportere din database, så du får "det hele med" over.
Den beder nok om tilladelser som du kan indstille i funktioner - sikkerhed.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 10-01-14 10:40

Har lige forsøgt med importguiden osv men det ændrede desværre ikke på fejlen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-14 10:42

Ja for du har vel exporteret først.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-01-14 11:21

Har du prøvet START/tilbehør/systemværktøjer/Windows Let overførsel = diverse indstillinger og andet fra gammel pc over på ny pc.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-01-14 11:50

Hvis du prøver, så gå til de avancerede indstillinger, der er flere valg/ program mapper

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 22-01-14 06:09

Tak for svaret Brassovitski og I andre. Det lykkedes mig at få en expert i access databaser til at hjælpe mig og programmet kører stort set fejlfri lige nu. Der er et par småændringer men de virker overskuelige. Hovedproblemet var flere referencefiler hvor der stod MISSING foran (jeg husker ikke lige præcis hvilke) men jeg fandt dem en sen nat og fjernede fluebenet. Herefter kørte programmet i en office 2010 pro udgave - 32 bit - så ja det ser ud til at det er ligegyldigt om man lægger en 32bit på et 64bit motherboard. Word og outlook kører bl.a. helt fejlfri.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-01-14 10:30

Husk nu lige at lave en backup af hele din database, så den ikke smutter fra dig.