/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
filen kan ikke vises
Fra : Sønder
Vist : 767 gange
200 point
Dato : 07-01-14 14:52

På mit Panasonic fladskærms-Tv er der to USB stik, så jeg kan sætte i og se mine fotos.
De fleste kører fint, men nogle af dem - bl.a. alle mine nye fra ferien på nær to - giver beskeden. filen kan ikke læses
De er alle jpg filer og de fleste med 3584x2016 pixels. det gør tilsyneladende ingen forskel om de er lidt større eller mindre. Jeg kan både se i forholdet 4:3 og 9:16, men altså ikke alle sammen.
Jeg har prøvet at lægge på to forskellige usb nøgler, men det gør heller ingen forskel
Hjælp!!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-01-14 15:21

Det kan være fejl på selve billed flen, kan du se den på pc

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 07-01-14 15:44

Kan godt se dem på PCen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-01-14 17:22

MÆRKELIGT, jeg har været ude for samme, dog med film, og det viste sig at være fejl på selve filmen.
Har du overvejet at konvertere filerne til andet format?
eller bare prøve at smide dem gennem Formatoz? det tager ikke lang tid, og hvis programmet ikke kan behandle filerne, så er der fejl på dem, og så bare for at forsøge et eller andet.
http://www.pcfreetime.com/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-01-14 17:23

Har du forresten formateret dit usb til et format som dit tv kan klare, mange sticks skal formateres til FAT.

Kommentar
Fra : Peter1056

Dato : 07-01-14 18:22

Har oplevet samme melding, men dette skyldes at overførings / læse hastigheden var for lille. Efter et par min. med stikket i, gik det fint. Bruger nu dias show hvor den så får tid til at læse filen/billedet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-01-14 18:43

Citat
/ læse hastigheden var for lille. Efter et par min

Den havde jeg glemt, samt - hvis du har en disk med ekstern strømforsyning, vil det gå hurtigere = hvis det skulle være problemet.
Men der burde vel stå? at usb/disken er klar til brug - eller?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-01-14 22:02

Jpg filer findes i flere formater (... og jeg mener ikke størrelser, men versioner). Måske er der nogle af disse dit fjernsyn ikke 'forstår'?

http://en.wikipedia.org/wiki/JPEG

I så fald kan du prøve at konvertere de *.jpg filer som TV'et ikke vil vise.

Der findes utallige sådanne konverteringsprogrammer.

..også online løsninger:

https://www.google.com/search?q=jpeg+converters&rls=com.microsoft:da:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Pivili

Modtaget 200 point
Dato : 08-01-14 11:07

Molokyle du er helt gal på den, der er ikke flere versioner af jpeg, men flere forskelige måder at gemme et jpg billede på, og hvad data man kommer ned i billedet(ikke billed data), og hvor stor komprimering man benytter sig af, et jpg billede er og bliver læst på en og samme måde af hvad der nu måtte gøre dette, men mange tv producenter har desvære lavet en max opløsnings grænse og/eller fil-størrelses grænse, som kan bevirke at 2 billeder taget med samme kamera hvor kun det ene kan vises på tv'et og det andet ikke kan grundet det fylder mere fordi der er flere detaljer og farve nuancer.

Sønder jeg foreslår du kommer de billeder der ikke vil vises på dit tv ind i et billed redigerings program, og der laver din størrelse på billedet bare en lille smule mindre på en måde så du stadig beholder propotionerne på billedet, og på den måde at billedet fylder lidt mindre både i mål men også fil-størrelse, det vil for det meste afhjælpe problemet.

Godkendelse af svar
Fra : Sønder

Dato : 08-01-14 12:42

Tak for svaret Pivili og Peter. Nu har jeg været inde i Irfan view og ændre (alle 94 billeder) fra 3584x2016pixels til 1920x1080 pixels. det giver naturligvis en lille forringelse af kvaliteten, men nu kan jeg da se dem og blære mig, når familien kommer på besøg
Tak for alle input

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-01-14 13:07

Og husk at din usb skal være fat formatteret.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-01-14 23:38

Pivili -> Du har ret!
Jeg har udtrykt mig klodset.
..selvom 'indledningen' var go' nok:
Citat
Jpg filer findes i flere formater

Det var faktisk; hvad du skrev ..jeg mente.
Om man så konverterer med: ifanview, xnview, Photoshop ..eller andet?
Så giver det samme resultat i sidste ende!
</MOLOKYLE>