/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Beroligene natur medizin.
Fra : sigfrid
Vist : 815 gange
200 point
Dato : 06-01-14 17:57

Nogen her inde der har prøvet Adaptil spray eller halsbånd for at berolige hunde? ville godt høre om erfaringer med det.
V.H Siffrid.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 100 point
Dato : 06-01-14 21:36

Jeg har prøvet halsbåndet, fordi Silke kløede sig til blods når hun var alene hjemme.
Det hjalp IKKE.

Men senere fandt jeg ud af, at hun havde ræveskab.
Nu er hun rask og har ingen problemer med at være alene mere.

Men jeg har hørt om flere, der har glæde af produkterne.

Jeg tror at det er vigtigt, at man finder ud af, hvorfor hunden er utryg. Og gør noget ved problemet samtidig med at man behandler med det produkt, der passer bedst til problemerne.

Hvad er der galt? Hvilken hund er der tale om? Hvor gammel er den, og hvilken race/blanding?

Man kan sikkert behandle alenehjemme-problemer med sprayen, hvis man samtidig laver en fornuftig alene hjemme træning.
Man kan også dæmpe hundens angst/aggression overfor andre hunde, hvis man giver hunden halsbåndet på, --og samtidig træner kontaktøvelser og bearbejder adfærden.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-01-14 22:40

I stedet for Adaptil ville det være bedre og mere beroligende, hvis du blev hos din hund,
intet kan erstatte varig omsorg og pleje...

Selv ville jeg aldrig erstatte den daglige kærlige kontakt med min lille Debbie,
og erstatte den med en billig, dyr spray erstatning.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-01-14 23:07

http://www.virklunddyreklinik.dk/historier-fra-klinikken/hjaelp-din-hund-eller-kat-igennem-nytaaret.html

Jeg ville anbefale baldrian dråber ..alternativt alm. baldrian tabletter, som f.eks. kan købes i helseforretninger eller på dit lokale apotek.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 13-01-14 15:37

Den er bange for alt skud og torden, ikke for at være alene hjemme har prøvet meget forskelligt uden bedring.Der er åbent bar ikke meget erfaring med adaptil,men nu prøver jeg det.Jeg gir Birgitta point for at have svaret først.
V.H Sigfrid

Godkendelse af svar
Fra : sigfrid

Dato : 13-01-14 15:40

Tak for svaret Birgitta.Glemte at trykke accepter.
Sigfrid