/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Få bilen flyttet til andens navn?
Fra : Stine95
Vist : 514 gange
80 point
Dato : 05-01-14 18:52

Kan jeg godt registrere min bil i min mors navn, selvom jeg stadigvæk betaler af på den? Jeg har lagt 20.000 i udbetaling og betaler hver måned.

Hvordan gør nan det, hvis nan kan?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 05-01-14 19:12

Hvorfor vil du flytte bilen til et andet navn? Hvis det er for at snyde forsikringen, er det ikke tilladt.

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 05-01-14 19:13

Det gør din mor via NemID
http://m.skat.dk/skat.pml?oId=1817299&vId=0&lang=DA
/Janus

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 05-01-14 19:15

Øeh hvis det er dig der er den nye ejer er det dig der omregistrerer ved at logge på skat.dk med NemID
/Janus

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 90 point
Dato : 05-01-14 19:15

Ved de fleste afbetalingshandeler er det sådan at ejerskabet først går over til vedkommende, når genstanden er fuldt betalt.
Hvis det derimod ikke er bilejeren men blot en långiver ( bank eller lign) du betaler til kan du godt sælge bilen til din mor.
Hvis du har tænkt dig at mor kun skal være stråmand, er du inde på plat og dokumentfalsk, hvilket er strafbart.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-01-14 20:15

Husk bare at DU skal stå som bruger af bilen, samt du får sikkert en masse vrøvl med at forsikre den, samt problemerne i de andre svar du har fået.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-01-14 21:18

Såfremt bilen ikke er sikkerhed for lånet, kan du omregistere den til hvem du vil, men umiddelbart tror jeg ikke det er sådan det hænger sammen

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 05-01-14 23:09

Jeg ved ikke grunden til at du vil gøre dette. Måske har du solgt bilen til din mor.Men det kan godt stå begges navne på registreringsattesten.
alimak

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 06-01-14 01:12

Citat
Kan jeg godt registrere min bil i min mors navn, selvom jeg stadigvæk betaler af på den? Jeg har lagt 20.000 i udbetaling og betaler hver måned.

Hvis bilen står som pant for lånet kan du ikke bare omregistrere bilen til din mor.
Hvad er grunden til at omregistrere den?
Da bilen står i dit navn nu går jeg ud fra at du har købt den med en pakkeløsning hvor der indgår en billig forsikringen for unge personer som nystartet bilist, sådan en forsikring kan du ikke få billiger som ny bilist.
Ved at flytte den over i din mors navn bliver forsikringen måske billiger men så må du ikke bruge/køre i bilen daglig, for at du må køre i den skal forsikringen gælde til bruger under 26/27år og så bliver den meget dyre for din mor at have den forsikret.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 06-01-14 08:50

Som andre skriver hvordan du kan omreg. bilen er OK. Så er der det juridiske.

Det vil være ulovligt at sælge bilen, så længe den er under betaling, da ejerskabet først overgår til dig, når bilen er betalt. Så det er ulovligt at sælge bilen. Du kan indbetale restbeløbet, så ejer du bilen.

Det er den nye ejer, der skal omreg. og forsikre bilen.

Du kan dog få anført en bruger på bilen, så vil det stadig være dig som ejer og fx din mor som bruger. Så er det brugeren, der har det juridiske ansvar for bilens stand og forsikring.

Kommentar
Fra : Stine95

Dato : 07-01-14 16:39

Det er ikke for at snyde. Jeg tænker bare på at hvis jeg en dag ikke har råd til at eje den længere, så er det rart at jeg kan give den til min mor.

Godkendelse af svar
Fra : Stine95

Dato : 07-01-14 16:40

Tak for svaret transor.