/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hjælp til køb af computer. (hvor + mærke
Fra : simon-s50
Vist : 615 gange
100 point
Dato : 02-01-14 19:47

Hej.

jeg har fået den fornøjelse at skulle hjælpe min kusine med at købe ny computer, så jeg har 2 spørgsmål.

1. hvor i/nærheden af kbh er der et område (evt indkøbscenter) med nogle forskellige butikker, da det er rart at have nogle forskellige referencer.

2. og så er jeg også den situation at jeg her på det sidste ikke har fulgt så meget med på den forskellige mærker, så er der nogle der evt har et godt råd (ikke apple) til hvilke mærker vi skal kigge efter. Computeren skal gerne være god til studie, spille, eller begge dele - min kusine har endnu ikke taget beslutning om det endnu.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-01-14 20:08

Prøv Ebay, der kan du få dem som du ønsker det (-15% moms) = de fleste er dog uden styresystem.
Eller søg på selvbyg - kan ikke hjælpe dig med en ? færdig pc.

Kommentar
Fra : simon-s50

Dato : 02-01-14 20:23

Det skal gerne være en computer der er købt 100% klar til brug.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-01-14 20:24

Falkoner Alle på Frederiksberg har den største koncentration af computerbutikker i København, den kaldes jo ikke Silicon alley for ingenting

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-01-14 20:33

Citat
Det skal gerne være en computer der er købt 100% klar til brug.

Kunne tænke mig til det - men så er de altså også dyre i anskaffelse.
Men skal du igang, så køb en med en IE7 cpu, den er ikke meget dyrere end en IE5.
Og måske du skulle skrive om det skulle være en bærbar eller ????

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-01-14 20:35

NB: ram over 8GB er som regel spild af penge, da du altid kan udvide den ´virtuelle´ hukommelse og derved spare penge, en SSD disk er at foretrække, nu omdage.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-01-14 20:38

Du har vel set dette sidste lignende spørgsmål i kandu?
http://www.kandu.dk/spg169703.aspx

Så vil jeg ikke gentage mine argumenter...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-01-14 20:39

En anden ting kunne være køling af pc´en, da jeg aldrig har oplevet en lydløs ´købs pc´. og skal den bruges til spil og andre opgaver der kræver koncentration, så er lyden/ støj sikkert et problem.
Og det koster også, men prøv at søg på arctic kooling?? eller lignende, det koster ikke en formue.

Kommentar
Fra : simon-s50

Dato : 02-01-14 21:06

Det skal umiddelbart være en bærbar

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-14 22:27

Er der en max. pris og skal det være Windows 7 eller 8, har damen overvejet om en tavlecomputer ville være sagen (Ipad og lignende) ?

Kommentar
Fra : simon-s50

Dato : 02-01-14 22:53

Pris ved jeg ikke, men ikke for dyr

Ved ikke med styresystem

Skal være en rigtig computer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-14 23:41

Må jeg benytte lejligheden til at anbefale min egen nye bærbare, den er med Windows 8 hvis det er et problem så kan den opgraderes gratis til Windows 8.1 og tilpasses så brugeren bliver glad for den nye måde at betjene en computer, selvfølgelig med berøringsskærm :
http://www.dustinhome.dk/product/5010757870/hp-pavilion-15-amd-2-5-8gb-1000-8670m-15-6-w8/
den er jeg meget glad for, den blev købt da den var på tilbud i Bilka for 3998 kr. jeg kan se at den er dyrere nu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-14 23:45

Aldi har en billig lige nu, den ser god ud men jeg kender den ikke:
http://www.aldi.dk/aldi_156prime_multitouch_notebook_48_5_4016_13243.html
også Windows 8 men der kan vist stadig findes Windows 7 computere hvis brugeren er bange for det nye

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 03-01-14 19:15
Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 03-01-14 19:36
Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 04-01-14 15:07

Citat
Skal være en rigtig computer

- Tjah... så er der jo kun Macbook Pro tilbage... Sorry!

Godt Nytår

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-01-14 15:28

Citat
så er der jo kun Macbook Pro tilbage
og det er til en helt anden pris, mere end det dobbelte af andre tilsvarende computere
Citat
Pris ved jeg ikke, men ikke for dyr
En Macbook pro er sikkert langt over ikke for dyr
det er udmærkede link som Katekismus har lagt ind og en god gennemgang af hvad der kan være af behov for størrelse med mere, studiebærbare ender med at skulle være 14" og det er en størrelse som er nem at have med, men der er vist ingen 14" som har numerisk tastatur med tal i højre side, jeg har lagt vægt på af finde en ikke for stor bærbar med tal tastatur og der skal man op i 15,6" skærm.
Studinen må så gøre op med sig selv om hun kan undvære tallene på en 14" bærbar som er en fin størrelse, eller vil have en som fylder lidt mere i tasken og har numerisk tastatur

Kommentar
Fra : simon-s50

Dato : 04-01-14 17:08

Citat
så er der jo kun Macbook Pro tilbage
og det er til en helt anden pris, mere end det dobbelte af andre tilsvarende

Kan da vist kun erklære mig 110% enig, men det er vist nok en hater vs non haters diskussion.

Og numpad kan man jo købe ved siden af ;)

Godkendelse af svar
Fra : simon-s50

Dato : 04-01-14 17:11

Tak for svaret katekismus, ja eller begge svar er guld værd.