/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Los Angeles Skyline
Fra : Carlam
Vist : 794 gange
100 point
Dato : 02-01-14 16:24

Vi er ved at planlægge en rejse til L.A.
Vi vil gerne op og se udsigten fra en skyskraber (så højt som muligt)
Er der nogen der ved hhor man skal gå hen for at få den bedste udsigt? Jeg ved at "Bank of America" ikke tillader turister, og rejseselskabet ved heller ikke noget??

Er der nogen som har været der?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-01-14 16:50

Ja, find nabo bjerget til den med Holywood skiltet,
der er en pragtfuld udsigt derfra over LA,
jeg ved det fordi min niece bor der...

Mange gange højere og flottere end fra en skyskraber.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-01-14 17:14

Her ser du udsigten fra Hollywood bjerget:

http://www.youtube.com/watch?v=zSVM7vY8ZA0

Men den er endnu bedre fra nabo bjerget hvor min niece bor,
desværre kan jeg ikke finde og huske adressen.

Skyline fra et et hotel er nul og niks ved siden af.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-01-14 17:57

Der er også denne mulighed

http://www.griffithobs.org/

Citat
Den fabelagtige udsigt over Los Angeles og Hollywood Hills, hvor det berømte hvide Hollywood-skilt ses, opleves bedst fra Griffith Park observatoriet.

http://www.jysk-rejsebureau.dk/rejseinspiration.asp?AjrDcmntId=1429

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 05-01-14 09:55

Min Nieces mand Hawshon har levet hele sit liv i LA og kender byen bedre end de fleste:

Hi Uncle Svend!
Our hill is is considered to be the area of Sunset Strip West Hollywood Hills, between Laurel Canyon and Sunset Plaza :)
Another really great place for the view is up by the Griffith Observatory and also there are many great view points of the skyline AND the Valley side from taking a drive on Mullohand Dr. just North of Hollywood BLVD.
All the best, Happy New Year, and we look forward to seeing you both again soon!
Dagny and Hawshon

Oops, typo; the street name is Mulholland Drive with the great view too.....

Godkendelse af svar
Fra : Carlam

Dato : 08-01-14 22:46

Tak for svaret svendgiversen.

Men jeg ville egentlig gerne prøve at komme op i en skyskraber, når der nu er nogen
Ang. bjergudsigten, så har jeg via googlemap fundet vejen helt op til Hollywoodskiltet, der skal vi også op...

Observatoriet har jeg godt læst om, det har vi snakket om at besøge også.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-01-14 19:42

Selv tak,
og du vil blive forbavset når du ser holywood skiltet, bogstaverne er slet ikke på linje...