/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
MacOS
#NavnPoint
UlrikB 4669
kipros 960
Stouenberg 900
Kortoverv.. 860
EXTERMINA.. 700
Klaudi 680
wahlstroem 630
pifo 592
hawaii7 570
10  BASSES 510
Arkivering/backup af outlook-mails???
Fra : lyngballe
Vist : 304 gange
50 point
Dato : 12-06-03 07:06

Jeg gemmer mange års mail - ordnet årgangsvis i mange mapper i venstre kolonne. Hvordan kan jeg på min mac flytte/kopiere en sådan mappe over på f.eks. en extern harddisk??

 
 
Kommentar
Fra : ockendon


Dato : 12-06-03 10:28

prøv at holde controltasten nede, brug musen til at udpege de em-mails du vil have flyttet og sig eksporter til...

Kommentar
Fra : wahlstroem


Dato : 04-11-03 21:50

Hvis vi taler om OutlookExpress så ligger ALLE dine mails i mappen "dokumenter" i en undermappe som hedder Microsoft.

Hvis der derimod er tale om Outlook (exchange), så er der inde i indstillinger/preference en "sti" til hvor din .pst fil den ligger. Det er så denne fil som du skal tage Backup af!

Kommentar
Fra : lyngballe


Dato : 05-11-03 18:18

Tak til både ocendon og Wahlstroem for svar. Desværre kan jeg ikke finde ud af at bruge jeres svar - måske fordi i tænker i PC-baner og jer bruger mac.
Min outlook-express (5.01) er stop fuld. Måske fordi jeg principielt gemmer alt undtagen spam.
Så vil jeg gerne gemme noget af vejen, som jeg så kan trække frem igen, hvis jeg senere skulle få brug for det. Jeg kan godt lave et kopi af den enkelte mail (ved at trække den hen i en mappe). Men skal jeg finde den igen kan jeg kun finde den på det - måske tilfældige - emne navn, den har fået; men IKKE hverken på dato eller afsenders navn!
Gør jeg som ocendon foreslar får jeg hver gang et dokument, hvis eneste indhold er: "list

Kommentar
Fra : wahlstroem


Dato : 05-11-03 19:46

Du kommer IKKE til at kunne gemme dine mails udenfor OutlookExpress så du kan se Dato og afsendernavn. Du vil kunne komme til at se hvornår du har gemt den (det kan du sikkert ikke bruge til noget...)samt "subject" linien. Hvis du vil have yderligere informationer frem i dine gemte mails, skal du til at bruge en eller anden form for database hvor du gemmer dine mails.
Mit forslag er at du laver en backup af din "Dokumenter" mappe, og så ellers bruger OutlookExpress til at tilgå dine mails. Du skal så kun bruge Backup'en i tilfælde at evt. nedbrud.

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 173634
Tips : 31664
Nyheder : 719565
Indlæg : 6383595
Brugere : 218258

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste