/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Underlig menu (Belønningscenter)
Fra : Brassovitski
Vist : 843 gange
200 point
Dato : 01-01-14 14:53

Hej
Både min kæreste, min søn og jeg har fået en underlig menu, der dukker op i forskellige programmer.
Se billede: https://www.dropbox.com/s/mbjj6pz0yqw7ctx/M%C3%A6rkelig%20menu%20p%C3%A5%20smartphone.jpg
Hvis man fører musen hen over nederste venstre hjørne kommer der teksten "ads by Google" frem.
Klikker man på kuvert ikonet der står og blinke rmed en besked, kommer der teksten:
Citat
Google belønningscenter
Tillykke Google kunde, du har vundet.
Hver uge giver Google Belønningscenter VIP-kunder en helt ny iPad.
Din konto blev udvalgt.

Derefter skal man indtaste diverse kontaktoplysninger Tlf. nr, E-mail og et par andre. Det varierer lidt.

Den er begyndt at dukke op efter at jeg havde installeret appen/spillet "Destroy iPhone", jeg har selvfølgelig afinstalleret programmet igen, da det også er total latterlig lavet. Jeg troede faktisk at programmer fra Google Play butik, var uden den slags skrammel.

Er der nogen der har haft dette problem, og fundet en metode til at fjerne det?

Jeg tror næppe Google vil forære en af konkurrentens produkter væk, så der må helt klart være tal eom snyd.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 01-01-14 15:21

Ingen spor af tvivl om det - er da heldigvis ikke ramt af den slags morsomheder.

Bedst ville det nok være at finde en Malwarefjerner

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.malwarebytes.antimalware

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 01-01-14 15:39

Hej
Jeg har AVG Antivirus Free og Advanced Mobilcare installeretr, de finder ingen ting.
Jeg prøver lige den malware fjerne du anbefaler.
Den fandt intet. Realtimeprotection detekterede den heller ikke da den blev aktiv.
Jeg prøvede lige at køre den meddelelse helt igennem. uden at give nogen oplysninger vidre, og så kommer der en side frem: www.mit-gavekort.com/cgi-bin................ osv.
Første gang jeg klikker på linjen vises der en adresselinje med noget lignende: googleadservices.com/............

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 01-01-14 17:10

Sådan en har jeg også set, og det så ud som en google annonce.
Men da jeg har held i kærlighed, ved jeg med sikkerhed, at det er fup - for jeg vinder ikke noget som helst.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 01-01-14 18:31

Løsningen er fundet. He! Det er bare en reklame forklædt som en menubar. Den kommer nøjagtig samme sted som, almindelige reklamer i Soundhound. Jeg tror simpelt hen det er fordi min SoundHound er en gratis version, så har de inslejret en Google add reklameblok, for at tjene lidt mammon.

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 01-01-14 18:32

Tak for svaret Eyvind.
Du var tættest på det korrekte svar, håber ikke du 'marken84' bliver sur over pointfordelingen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-01-14 19:09

Tak, og min reklameblok sad for neden i et eller andet jeg var inde og kigge på.
Måske Youtube eller Twitter. Men som sagt hoppede jeg straks væk.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-01-14 19:35

https://da-dk.facebook.com/SamsungDanmark?filter=2

Hej Samsung.
Min far har i dag modtaget en mail fra jeres "belønningscenter" om at han har vundet en Ipad. Mailen er modtaget gennem hans app "Endomondo". Vi skriver fordi vi synes det er lidt mærkeligt at modtage en mail fra jer igennem appen, ligeledes at i deler Ipads ud, da i selv producere tablets.
Vi ville derfor gøre jer opmærksomme på dette, samt at hører om i har oplevet lignede. Ligeledes er min far desværre kommet til at åbne mailen, men trykkede ikke videre - vil derfor høre om den spreder virus eller andet på mobilen.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 01-01-14 19:45

Citat
Du var tættest på det korrekte svar, håber ikke du 'marken84' bliver sur over pointfordelingen.

Jow er du så færdig... nu er jeg godt nok utilfreds

Godt du fandt løsningen...