/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Borup Olesen
Fra : modersvilje
Vist : 1363 gange
100 point
Dato : 01-01-14 13:06

Jeg har i kirkebogen fundet en udlagt barnefader:
Carl Aage Borup Olesen f. 2/12-1928 Pølsemager
( sandsynligvis født i Vejle,) opholder sig i Murergade 28 Vejle i 1955

Hvordan finder jeg mere om ham? ægtefæller , børn, og dermed mulige ½ søskende
Så langt oppe i tiden er AO ikke til nogen hjælp

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-01-14 13:43

Du bruger dgs.dk
Der er 5 der hedder Borup Olesen
Med så speciel navn, er der meget stor sandsynlighed for der er gevinst.
VH Palle

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-01-14 14:03

Her er 31 Borup Olesen:

http://www.bing.com/search?q=%22Borup+Olesen%22&go=&qs=ds&form=QBLH&filt=lf

mon ikke hans efterkommere er blandt dem?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-01-14 14:16

Arne, Lars, Lisbeth, Preben og Marianne går igen blandt de 31 svar i Bing,
så der er langt færre at kontakte…

Blandt dem ville jeg begynde her, med hendes uddannelse har hun sikkert styr på sin slægt:
http://juralisten.dk/advokat/marianne-borup-olesen/

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-01-14 14:28

Der er 11 Borup Olesen her i krak:
http://www.krak.dk/person/resultat/Borup+Olesen

Den sidste er advokat Marianne som jeg fandt email på ovenfor..

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 03-01-14 10:24

http://vejlestadsarkiv.dk/Brug-arkivet/Soeg-i-databaser.aspx. Iflg. skattemandtalslisten for 1930 er han tilsyneladende ikke født i Vejle. Der er en del Borup`er og en del Olesen`er. Kender du forældrenes navne? Er du sikker på at Murergade er i Vejle?
Hilsen Stkra.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 03-01-14 12:20

hej
I kirkebogen står:
udlagt barnefader:
Pølsemager Carl Aage Borup Olesen, Havnegade 28, Vejle 1928, 2. December.
Det er det jeg har fra kirkebogen og jeg ved ikke mere om ham.
UPS... Der står Havnegade

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 04-01-14 10:26

Havnegade 28 i Vejle er Sømandshjemmet. Han har muligvis været sømand.
Hilsen Stkra

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-01-14 10:47

Pølse mand på Sømands strand...

Mit første nytårs rim.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-01-14 10:55

Jeg fandt ingen pølsemager Borup Olesen ved nytår og nu:

>Der blev ikke fundet nogen resultater for +"Borup Olesen" +sømand.

Så den bedste fremgangsmåde vil nok være at kontakte de nulevende Borup Olesen efterkommere...

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 04-01-14 11:55

Har prøvet kontakt til nulevende,
men ikke en lyd endnu

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 05-01-14 07:20

Hvilken kirkebog er det du refererer til?
Hilsen Stkra

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 05-01-14 13:34

Hej Stkra
Da det handler om et uægte barn (født i 1955)
Hvor både mor og barn lever i bedste velgående,
mener jeg ikke det er en god ide at offentlig deres data her på siden

MVH
Modersvilje

Accepteret svar
Fra : stkra

Modtaget 50 point
Dato : 07-01-14 07:41

Ok, det forstår jeg. Det kunne måske have været en hjælp til at komme videre. Alt forladt.
Hilsen Stkra

Godkendelse af svar
Fra : modersvilje

Dato : 13-01-14 12:59

Tak for svaret stkra.
Du gjorde en indsats selv om det ikke hjalp ret meget værsgo!
modersvilje

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 14-01-14 10:42

Tak. Det er svært at komme videre med pølsemageren. Havde han dog bare boet et andet sted og ikke et midlertidig sted som sømandshjemmet.
Hilsen stkra

Kommentar
Fra : math494j

Dato : 18-06-16 17:17

Hej jeg er efterkommere af Carl Aage Borup Olesen.
Hilsen
Mathias.
P.S. Jeg hører gerne fra dig.