/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
headset og højtaler
Fra : Pytten1510
Vist : 585 gange
50 point
Dato : 01-01-14 09:36

Hej
Sønnen min har lige fået ny pc. Han spiller css med headset men vil også gerne hører musik samtidig. Højtalere har alm grønt jackstik og headset har USB. Jeg syntes ikke at kunne få lyd i begge...nogen der har et bud på det.....tror det må være noget med indstillingerne ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-01-14 17:23

Headset lukker normalt for indbyggede højtalere - det gør mit USB headset.
Jeg spiller ikke, men jeg kan høre musik samtidig med, at jeg snakkeer på Skype.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 01-01-14 18:00

Du kan sandsynligvis ikke få lyd i både headset og højttalere på én gang. Men du kan sandsynligvis få både lyd fra CSS og musikken ud på headset eller højttalerene.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 01-01-14 19:20

Måske jeg fik formuleret mig forkert...
Han havde tidligere en "splitter", hvor han kunne tilslutte henholdsvis højtalere og headset. Der var det hele dog også med jackstik. men ved tryk på en knap, kunne han skifte mellem højtaler og headset....(se link)
http://www.avxperten.dk/omskifteresplitter/audio-omskifter/audio-minijack-switch-(skift-ml-headsethoejttaler).asp
kan man få sådan en...bare med usb til headset og jackstik til højtaler eller noget tilsvarende ??
det må da være muligt at skifte mellem dem, uden at skulle tage stik ud eller ændre i indstillingerne ???

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 01-01-14 19:35

Ah, nu tror jeg at jeg forstå spørgsmålet. Jeg tror desværre ikke at du kan finde sådan en omskifter.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 02-01-14 10:47

Hvis den splitter findes endnu - så er det nok muligt med overgang fra usb til minijack

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 02-01-14 15:19

Tak for svaret Eyvind. Den findes stadig. Vi har valgt at købt et nyt med jackstik. ..og splitteren findes stadig...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-01-14 17:18

ja musik skal der til.