/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Finde Vista startop password
Fra : Eyvind
Vist : 512 gange
100 point
Dato : 29-12-13 20:59

Vista starter op automatisk, men hvis det går galt, kunne jeg godt bruge det password.
Nej den er ikke stjålet.

Så hvordan er det nu, at man finder det password.

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 110 point
Dato : 29-12-13 21:08

Det kan du ikke bare sådan 'finde'. Du skal bruge et program der kan kigge alle serienumre, passwords osv. igennem, alternativt resette det til et du selv vælger, og så forhåbentlig kan huske.

Prøv at se her: http://pcsupport.about.com/od/toolsofthetrade/tp/passrecovery.htm

eller her:
http://www.howtogeek.com/96805/how-to-reset-your-windows-password-without-an-install-cd/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-12-13 21:19

Dem vil jeg kigge på, efter jeg har lavet en backup med Acronis, så der kan prøves igen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-12-13 11:22

Brassovitski - du kommer nok til hjælpe med det program jeg har hentet og brændt.
Hvis du altså kender det.
Jeg har startet computeren op med den CD, og har nu en masse muligheder.
Den har fundet bruger navnet og skriver så en lang kode under noget der hedder NT Hash

Jeg er lidt på bar bund.

PS. Jeg vil først svare senere på dagen.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-12-13 11:39

Jeg kender Desværre ikke programmet, har selv tidlige brugt et program på Hirens boot cd, men er lidt svært at beskrive, er på arbejde nu, og har ikke meget tid i aften, men jeg prøver at finde noget når jeg får lidt tid.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-12-13 14:05

Har du prøvet programmet SIW - under secrets.
https://www.google.dk/#q=siw+portable

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-12-13 14:21

Jeg har jo hirens boot CD i flere udgaver.

Jeg har lige prøvet siv portable ...................men der er ingen secrets.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-12-13 14:40

Brassovitski - jeg ved ikke om den CD nulstille de noget, for ovre i brugerkonti fik jeg lov til at lave et nyt navn og password, uden at skulle vise det gamle. Måske har der slet ikke været noget password.

Mig selv - siv viste noget under password........rote#123 som jeg dog ikke afprøvede.

I skal have tak begge to, for hjælpen som bragte mig frem til resultatet.

PS. Nu kommer det rigtig svære - pointene.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-12-13 15:06

Citat
siv viste noget under password

Ok, navne og navne, de skiftes altid ud med noget mere ´fancy´.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-12-13 15:07

Citat
Nu kommer det rigtig svære - pointene

Kan ikke bruge dem til noget fornuftigt

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-12-13 15:09

Vedr. point. læg et svar selv, og accepter det. He! Hvis det kan lade sig gøre.
Hvorfor kan man ikke donere Kandu point til velgørende formål???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-12-13 16:34

Tak for hjælpen Eyvind - og du var vel nok heldig at der var nogen som gad hjælpe dig.

Og et til dine hjælpere.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 30-12-13 18:30

Tak for svaret Brassovitski. Nu er jeg mere rolig så jeg ikke bliver udelukket fra Vista.