/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
mobil hjælp
Fra : saci
Vist : 742 gange
500 point
Dato : 29-12-13 17:55

Jeg er en dame på 75 år, g ikke særlig god til teknik. Har valgt en ny udbyder fra 1 januar. Og så spørger jeg kandu , forsvinder både billeder -mms - og kontakter når jeg sætter en ny sim kort i, fra min nye udbyder -Kan det hele evt. lageres på mobilens hukommelse, det som jeg gerne vil beholde i min mobil. billederne og vidieo har jeg lagt over på pc, Men der er vidio af mine børnebørn som jeg gerne vil beholde på mobilen, og nogle mms og biledder.-Jeg er lidt dum og hjælpeløs med hvad man kan - Tak hvis nogen kan hjælpe mig .

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-12-13 18:02

Citat
Kan det hele evt. lageres på mobilens hukommelse
ja det kan det, vejledning er nemmere at give hvis vi ved hvilken telefon du har

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-12-13 18:05

Citat
forsvinder både billeder -mms - og kontakter
uden at vide det så tror jeg at telefonen er indstillet så billeder, sms og mms gemmes på telefonen, kontakter er måske gemt på sim kortet men kan flyttes over på telefonen

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-12-13 18:14

Din telefons indhold kan sikkert også gemmes på computeren så du har en sikkerhedskopi...

Men som tidligere nævnt er det nemmere at hjælpe hvis du skriver hvad det er for en telefon.

Kommentar
Fra : saci

Dato : 29-12-13 18:14

Undskyld det glemte jeg at fortælle , at det er en samsung galaxy s 111 mini. Kender nogen et sted, Eller butik i vejle , hvor man ,evt mod betaling kan få hjælp til mobil.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-12-13 18:24

Det vil jeg bestemt mene de vil kunne hjælpe med ved f.eks. ELGIGANTEN Damhaven 3, 7100 Vejle.

Prøv at gå derind, de er i reglen meget flinke til at hjælpe...

Accepteret svar
Fra : lhg1

Modtaget 510 point
Dato : 29-12-13 18:31

Hej

Jeg ved ikke hvem du har skiftet til, men hvis det er en af de store, så kan du i deres butikker nok få lidt hjælp.

SIM kort er meget små, dvs. at der ikke kan være meget data på dem, så billeder, vidioer osv. ligger på telefonen, det eneste der kan ligge på SIM kortet er kontaktpersonerne.

En ide er at tage det SIM kort der sidder i telefonen ud nu, og så prøve at starte den uden SIM kort, den vil fortælle at der ikke er noget SIM kort, men du kan godt starte telefonen.
Så kan du kontrolere om alt er på telefonen.

Jeg kender ikke selv steder i vejle.
Google fandt dette for telefon reparationer i vejle.
http://www.repfone.dk/Send-en-besked-til-Vejle-Varksted.html
De vil nok også kunne hjælpe.

Mvh
Lhg

Godkendelse af svar
Fra : saci

Dato : 01-01-14 18:51

tusind tak for hjælpen. de var søde på værkstedet til at hjælpe mig.