/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Slette profil
Fra : donna155
Vist : 284 gange
50 point
Dato : 27-12-13 23:22

Hejsa

Jeg ønsker at melde mig ud af "kandu.dk"
hvordan gør jeg det ?

Mvh. donna155

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-13 23:31

Du kan ikke melde dig ud eller blive slettet på nogen måde, se at få det bedste ud af det.Hvis du bliver grov og kommer med ulovligheder kan du blive blacklistet men ikke slettet.
Glemte du at læse Kom godt i gang inden du oprette en profil?
Du kan ændre i din brugerprofil så du ikke får mail fra Kandu og så ellers lade være at logge ind, men din profil vil altid være her

Kommentar
Fra : donna155

Dato : 27-12-13 23:57

Jeg har aldrig oplevet at jeg ikke kunne slette en profil....
så jeg er bare smuttet...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-13 02:22

donna155 ->

Citat
Jeg har aldrig oplevet at jeg ikke kunne slette en profil....

Det kan du da heller ikke på f.eks. Facebook.
Der kan du kun gøre profilen inaktiv. Du kan ikke få slettet data!
Sådan er det nu med de fleste distribuerede database baserede services i sociale netværk.
Husk derfor altid at læse EULA'en FØR du tilmelder dig noget !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : clou

Dato : 28-12-13 16:06

@molokyle

Man kan godt slette sin Facebook konto, se her: http://slet--din-facebook-profil.blogspot.dk/2009/09/slet-facebook-profil-sadan-sletter-du.html

Har slettet en ekstra konto jeg selv havde fået oprettet ved en "fejl 40"!

Clou

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-12-13 10:47

clou ->

Som du kan læse er det ikke noget man 'bare' gør:

Citat
Whether you call it a bug or a feature (or a neo-con conspiracy), there's no doubt that closing and deleting a Facebook account could be made a lot easier. While it's simple enough to de-activate your account on the social networking site, doing so won't remove your data. Instead, all of your personal information (photos, blog posts, friend networks etc) remain stored on Facebook's servers by design, in the vain hope that exiting members will one day return.

http://www.zdnet.com/blog/social/how-to-permanently-delete-your-facebook-account/392

Jeg gætter på det er de færreste der 'går hele vejen'. Majoriteten deaktivere blot deres profil, men det kunne man jo så også gøre ved bare at ignorere den. Data ligger der endnu.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-12-13 10:56

clou -> Dette er savet fra dit eget link:
Citat
De 14 dage bliver formegentligt brugt af Facebook til at gemme de oplysninger der havde været på din Facebook profil, hvis du ikke havde slettet disse først.

Hvor mange ex-facebookbrugere tror du benytter denne 'funktion'? Det skal jeg sige dig: Nogle få IT-kyndige, hvis vi taler danske profiler.

Jeg vil tro at med persondataloven i hånden kan man få kandu.dk til at slette alle personlige data fra deres server, men 'kommentarer'? Tjaeh... dem har man jo skrevet under på tilhører kandu.dk:

Fra punkt 3.:
Citat
...alt hvad du måtte skrive eller sende tilhører os.

http://www.kandu.dk/rules.aspx

</MOLOKYLE>