/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
DRM koder
Fra : timeglas
Vist : 500 gange
200 point
Dato : 27-12-13 16:39

Hej

Nogen der kender et gratis program til fjernelse af DRM koder eller optagelse af musik med DRM koder?

mvh timeglas

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 27-12-13 16:49

sound taxi og drm buster

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 27-12-13 16:54

Nogle brugbare links? Kivi? og takker herfra

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 27-12-13 16:54

glemte lige, er de gratis?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 27-12-13 17:27

http://soundtaxi.dk/ downloadcentral.dk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-12-13 18:14

Et ps. HUSK at kopiet SKAL være til eget brug som backup ...ellers er du ved at bevæge dig ud i ulovligheder, som kandu.dk teamet (..eller andre?) vil politianmelde, hvis det bliver opdaget:

Jf. punkt 3:
Citat
3.Hvis du har i sinde at skrive eller sende noget, som du ikke ønsker hele verden skal vide, så lad være med at gøre det på kandu.dk. Grunden til dette er, at alt hvad du måtte skrive eller sende tilhører os. Ja du læste rigtigt, vi kan reproducere det, afsløre, transmittere det, udgive det, sende det til et andet sted, vi kan endda sende det til din mor ( når vi altså har fundet hendes adresse).

..punkt 4:
Citat
..vær forsigtig, uautoriseret brug kan bryde mange forskellige væmmelige love. Vær derfor smart og hold det du downloader for dig selv.

..og punkt 6:
Citat
..eller sende noget andet materiale der på nogen måde overtræder loven, for selvom at vi respekterer dit privatliv, har vi desværre intet valg end at fuldt ud samarbejde med hvilken som helst lovmyndighed

http://www.kandu.dk/rules.aspx

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 200 point
Dato : 27-12-13 19:29

Har et par stykker du gerne må få = Soundtaxi og denne:
http://www.wma-mp3.com/protected-music-converter/
og de laver det bedste ud af DRM beskyttede filer, dog er højeste ´bitrate´ kun på max 320, men også godt nok til hjemmebrug...

NB: der findes ikke et GRATIS program der kan klare det = det er kun prøve udgaver (og det kaldes gratis)

Du kan selvfølgelig også bare bruge en såkaldt ´lydoptager´ men det tager en evighed, hvis du skal flere gigabyte igennem.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-12-13 19:32

NB: det er fuldt lovligt at tage en BACKUP af sine cd/ dvd´er.
Det skulle der gerne være en højesteretsdom for - på nettet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-12-13 19:48

Der findes forskellige programmer - til musik og film, men det er en anden sag?
Film kan som regel altid klares med DVD Shrink - den bliver bare ikke opdateret med sidste nye koder mere / udgået program.
Men klarer 95% af alle kodede dvd´r trods alt - AnyDVD klarer resten dvdfab vil jeg ikke anbefale, da programmet kan få filmen til at hakke og lyd ikke følge med.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-13 01:44

mig-selv ->
Citat
NB: det er fuldt lovligt at tage en BACKUP af sine cd/ dvd´er.
Det skulle der gerne være en højesteretsdom for - på nettet.

Det er jo det jeg skriver, men 'til hvad' skriver timeglas intet om! Der er bare 'noget' som skal rip'es, så derfor pointerede jeg det bare. Iøvrigt gælder loven også alle andre der medvirker til evt. ulovligheder. Det er også under strafansvar. Det er der også faldet højesteretdom for!
Det er bare så ikke nogen hjælpsomme gemytter evt. også ryger med i fedtefadet
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 28-12-13 12:09

Til Info er det kun til eget brug f.eks når jeg er offline i tog og fly.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-13 14:43

Man kan sagten bruge originale betalte film og høre original betalt musik offline.
Hvad skulle der være til hinder for det?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 28-12-13 15:38

At jeg gerne vil have det på andre af mine enheder end min computer.

Godkendelse af svar
Fra : timeglas

Dato : 28-12-13 15:39

Tak for svaret mig-selv.