/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
USB 3.0 kan jeg bruge det?
Fra : ara
Vist : 414 gange
50 point
Dato : 27-12-13 16:23

Hej.

Jeg har en stationær pc hvor der sidder USB stik i.

Nu har jeg bestilt en extern harddisk med 3.0.

Men jeg kan se på billedet af harddisken at stikkene er anderledes end dem der sidder på min pc.

Det må vel være 2.0 der sidder der.

Hvad gør jeg her. Jeg vil ikke pakke diske op hvis ikke den kan virke med min pc?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-12-13 16:43

En USB 3.0 harddisk, kan godt arbejde sammen med USB 2.0 - men du opnår ikke nogen hastighedsforbedring.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 27-12-13 16:48

Super.

Men selve stikkene er vel ikke de samme. Dem der sidder i pc'en er helt flade, og den på HD'en er jo ikke helt lige.

Det er denne jeg har købt
http://www.toshiba.dk/hard-drives/portable/store-basics/#

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 60 point
Dato : 27-12-13 17:07

Det stik som du skal sætte i PC'en passer både til USB 2.0 og USB 3.0. - Normalt kan du se forskel på stikkene, da USB 3.0 har blå indmad.

Det stik som er kan ses på billedet, er beregnet til det kabel som følger med harddisken. I den anden ende af kabler har det samme størrelse som et normalt USB 2.0

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-12-13 17:17

Jeg har en ekstern harddisk med sådan et stik til den ene ende af medfølgende ledning.
Den anden ende kører fint i min computer som kun har USB 2

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 27-12-13 17:19

Tak for svaret IBM760.

Og godt nytår

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 27-12-13 17:19

Du kan f.eks. bruge dette kabel fra PC til harddisk, men der burde følge et med din HD.

http://www.dustin.dk/product/5010586788/deltaco-usb-kabel-50-cm/

Falcham