/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
stræberarmsbøsning corolla
Fra : tykkemand
Vist : 543 gange
100 point
Dato : 22-12-13 20:30

er der nogen herinde der ved hvor man kan købe bøsninger til stæberarme på baghjulene
da det er dem der giver klonklyde fra baghjulene jeg har ikke kunne finde nogen
bilen er Corolla 1997 ae101

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 22-12-13 22:44

Af og til må man "nøjes" med mærkevare forhandleren.
Der får du i alt fald den helt præcist rigtige dims du skal bruge, når de kan kigge ud af vinduet og se bilen du har parkeret udenfor.
Tilmed får du varen med det samme, hvis det er en gængs reservedel, og det vil jeg mene netop sådanne bøsninger er.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-12-13 22:46

Det er vist ikke til at skifte bøsninger separat.
De fås, hvis de er som jeg husker dem , kun som en del af nye arme.

Måske kan du hos en hugger finde nogle som er skiftet kort før bilen blev ophugget.
Jeg har flere gange fundet næsten nye dele på gamle ophuggede biler.

Accepteret svar
Fra : Beestone

Modtaget 100 point
Dato : 22-12-13 23:09

Løse bøsninger fra England :

http://www.ebay.co.uk/itm/Toyota-Corolla-96-01-Rear-Trailing-Arm-Bush-Kit-SuperPro-Poly-/331083868702?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4d1622ea1e

Bemærk at det er polyurethan bøsninger, ikke gummibøsninger.
Derfor er prisen ret høj.
PU bøsninger er kendt for at være langtidsholdbare samtidigt med at de giver en fastere ledforbindelse end gummibøsninger gør.
Specielt i styretøj og undervogn, kan det give en langt mere "præcis" fornemmelse af styring og kontrol over bilen.
Ulempen er, at stød fra ujævn vej kan slå lidt hårdere igennem.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 22-12-13 23:36

Fin side Beestone, har lige gemt den til senere brug.
God jul til dig og I andre seriøse Kandu-brugere.

Godkendelse af svar
Fra : tykkemand

Dato : 23-12-13 08:43

Tak for svaret Beestone. super tak for det og god jul

Kommentar
Fra : tykkemand

Dato : 23-12-13 13:15

Hej Beestone for lige at gøre emnet færdig jeg er godt klar over det er nemmere at købe 4 nye stænger men de koster jo også kassen og hvis du tager en af gangen og skifter bøsningen så kan du spare en udmåling også