/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
E-mail kommer ikke retur.
Fra : jensegon
Vist : 607 gange
300 point
Dato : 22-12-13 09:14

Jeg har sendt e-mail, hvor der var et bogstave for meget med, den kom ikke frem, men den kom heller ikke retur. Så prøvede jeg at sende et med et opdigtet adresse, den kom heller ikke retur.
Hvor mangler jeg et FLUEBEN eller har et for meget.
Midt system er ( Windows Live Mail).

Med Julehilsen
Jens.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-12-13 10:34

- de kommer ikke tilbage, for de er ikke blevet sendt...

God Jul til dig jensegon

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 22-12-13 10:46

det er da en ulempe, så ved man jo ikke at de ikke er kommet frem til modtageren, mine mail kommer altid retur hvis der er fejl i modtager adresse

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-12-13 14:00

Prøv lige at sende en mail til dig selv.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 22-12-13 14:09

Jeg får selv mailen tilbage, hvis det er forkert mail adresse, fordi jeg ALTID beder om en kvittering for modtagelse (det har jeg opsat mit mail program til for alle udgående mails) inden det, fik jeg ingen retur!

Clou

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-12-13 14:14

Jeg får mail tilbage når jeg sender forkert.
Jeg bruger gmail direkte fra google's hjemmeside (web mail)

Din postkasse ude hos udbyderen er vel ikke overfyldt eller sådan noget.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-12-13 14:15

- som Eyvind skriver, send en mail til dig selv. UDEN fejl...

Kommentar
Fra : jensegon

Dato : 22-12-13 14:57

Jeg har sendt til mig selv, det tager kun få minutter, så har jeg den igen.
Jeg har også prøvet at sende et med en manglende bogstav, den så jeg aldrig igen.

Jens.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-12-13 16:33

- Jens for fanden, send et brev med forkert adresse/uden afsender, det ser du heller ikke igen...

- stadig god Jul og godt Nytår

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-12-13 17:26

Der kan være mange grunde til at du ikke får en NDR tilbage.

En mailadresse består af to ting, en modtager og et domæne. Modtager er det der står før snabela og domænet er det der står efter.

Hvis du vil skrive til jensegon @ domæne1.dk men kommer til at skrive til jensgon @ domæne1.dk betyder det jo ikke at din email ikke kan leveres, der kan jo sagtens være en modtager der hedder jensgon.

Så for at få en NDR retur skal du ramme en modtager der ikke eksisterer (det kan vi ikke slå op nogen steder).

Hvis du derimod prøver at sende til et domæne der ikke eksisterer burde din mail stadig befinde sig i din udbakke og livemail burde også komme med en fejlbesked.

Hvis domænet eksisterer men der ikke findes mail på det domæne er jeg lidt usikker på hvor det er NDR bliver afsendt fra eller om mails bliver i udbakken.

Der findes mange domæner der har en Catch All adresse, det betyder i al sin enkelhed at hvis du skriver til en modtager der ikke eksisterer på det domæne så havner emailen i en særlig postkasse, altså mailen er modtaget på domænet men ikke nødvendigvis hos en modtager. Hvad de så gør med den er forskelligt. Nogle sletter pr. automatik alle mails der bliver fanget i det filter.
Andre har en bestemt person der så modtager alle mail der rammer Catch All adressen. (typisk for firmaer)
Atter andre åbner Catch All en gang i mellem, f. eks en gang om ugen (også typisk for firmaer)

Hvis vi skal komme det lidt nærmere skal vi vide om det er domænet eller modtageren du lavede fejl i.
Det vil også hjælpe en hel del hvis du skriver hvilket domæne du forsøgte at sende mail til.

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 300 point
Dato : 23-12-13 00:19

Jeg bruger Outlook ,og der kommer altid et svar tilbage fra serveren, hvis E-mail adressen ikke findes, eller E-mailen af en eller anden grund ikke kan placeres. Hvis ikke LIve Mail serveren er sat op til at giveden slags beskedder tilbage, så får du ingen. Er der andre der bruger livemail, der kan prøæve det af?

Godkendelse af svar
Fra : jensegon

Dato : 28-12-13 10:33

Tak for svaret Brassovitski.
Godt nytår.
Jens.