/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
trådløst netværk
Fra : Pytten1510
Vist : 578 gange
50 point
Dato : 21-12-13 09:37

hej

Vil høre om nogen har nogle gode råd. vi har lige "skuet op" for vores internet, men har ikke den store effekt i hele huset. jeg har søgt lidt på nettet efter en forstærker til wifi, men hvad skal man købe ?
vi har en 60/12 forbindelse, men kan kun "trække" 30/12 der hvor jeg sidder.
boksen står på et værelse, så signalet skal gennem nogle vægge for at nå ind i stuen....tænkte derfor at en forstærker kunne løse problemet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-12-13 14:09

Hastigheden hos mig falder også når det ikke er direkte forbundet med kabel, så tror ikke du skal regne med fuld power med trådløst = selvom fabrikanterne reklamerer med det.
Det undrer bare at du har samme uploadshastighed, den falder hos mig til det halve - med trådløst.
Ellers er det da også en pæn hastighed, trods alt.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 21-12-13 15:39

Der er nogle Routere der sender bedre signal end andre, så hvis det er en ældre Router du har, kunne det måske være en idé at anskaffe en der sender med bedre signal - blot en tanke - det hjalp i alt fald på vores signal da vi anskaffede en ny Router!

Clou

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 21-12-13 16:17

Hvis du med 30/12 mener 60Mb henholdsvis 12 Mb så er detlige så meget,som man i praksis kan trække med et hurtigt WiFi net. Hus der går en del til pakning og til pakker, som må retransmiiteres på grund af støj. De bånd, og de effekter, som er tilladt til det formål er ikke bedre.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 21-12-13 16:27

Det er en helt ny router vi har. Fik leveret fra yousee i år. Jeg kan se at det ikke anbefales eller hjælper med en forstærker....?
Vi har 2 bærbare hvor den ene trækker fuldt ud og den anden halvt...måske netværkskortet ikke er det bedste på en bærbar fra i sommer...

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 22-12-13 11:54

Har du prøvet at teste afstanden til routeren - om det har betydning for hastigheden ?

Prøv evt. at slette forbindelsen fra den bærbare og lav en ny forbindelse.

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 23-12-13 16:41

Tak for svaret transor.