/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Se pc skrivebord på Phillips TV
Fra : alexsh
Vist : 356 gange
200 point
Dato : 16-12-13 13:41

Hej,

Er der nogen som har erfaring med programmer/apps hvor man kan se sit pc skrivebord på sit tv via smart-tv over netværk?

Og alternativt, er der så nogen som har erfaring med at tilslutte en enhed som kan klare dette? Har hørt appletv skulle kunne dette, men er der andre produkter som også kan tilsvarende hvad det angår?

Har bluetooth mus/keyboard så jeg kan sidde inde i stuen og styre tv'et, men efter jeg er flyttet er der lidt lagt imellem, og lyd+billede ville jeg derfor med fordel gerne trække over netværk i stedet for.

Håber på gode konstruktive svar.

mvh.

Alex.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-12-13 15:14

Hvad med et hdmi kabel

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-12-13 16:02

Du kan gøre det trådløst:
https://www.google.dk/#q=pc+til+tv+tr%C3%A5dl%C3%B8st
Eller som nævnt, med kabel = der ville jeg så foretrække at bruge et almindeligt VGA kabel, da du kan få problemer med at vise fuld skærm uden at du skal rette en masse på din pc (2 skærme 1 pc) også selvom du har funktionen, samt du kan ikke se forskel på kvaliteten.

Og så skriver du SMART-TV, det kender jeg intet til - men vil mene at det har flere og bedre løsninger end kabel, vent og se om der ikke kommer et bedre svar eller spørg i et andet Forum (eksperten).

Kommentar
Fra : alexsh

Dato : 16-12-13 18:02

Tja den løsning med hdmi og vga kabler er ikke en mulighed. grunden til netværk vil være så dejligt, er at mit interne netværk køre på d-link via strømledningerne. Så skal ikke til at trække nye kabler. :p

Kommentar
Fra : alexsh

Dato : 16-12-13 18:03

og har ikke meget "fidus" til trådløs overførsel af video og lyd.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-12-13 18:14

Citat
interne netværk køre på d-link via strømledningerne.

Ja alle normale netværk er med elektriske ledninger med spænding og strøm.
Det duer ikke med vandnettet,

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-12-13 18:29

Som skrevet kender jeg ikke dit tv, men kunne du måske bruge en router fra tv og til din pc

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-12-13 13:10

Det lyder som om du ønsker er at bruge fjernsynet som ekstra skærm, det kan du vist ikke over netværket men hvis dit grafikkort understøtter flere skærme så kan det lade sig gøre med HDMI eller VGA kabel.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-12-13 23:47

Hvis dit TV har et HDMI stik og den computer du vil tilslutte også har et HDMI stik, så forbind dem med et HDMI kabel. Sørg for at begge maskiner har strøm.

Så rækker den eksterne maskine internettet og det vises på dit TV. Kan det gøres enklere?

Kommentar
Fra : alexsh

Dato : 19-12-13 08:00

Pointen var at der IKKE skal trækkes et direkte hdmi. Jeg gider ikke have kabel liggende.