/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Magix Video Saver
Fra : js2706
Vist : 374 gange
100 point
Dato : 16-12-13 12:01

Jeg efterlyser brugere med erfaring i dette produkt, som er stærkt opreklameret og efter sigende "verdens bedste". Jeg købte det og installerede det korrekt, hvorefter det virkede et stykke tid. På grabberen er der en lille rød lampe, som vel skal indikere, at der er "hul igennem" og at man overfører videosignalet til computerens harddisk. Men efter et stykke tids brug lyste lampen kun i korte glimt, og signalet blev ikke overført. Jeg blev sur og skrottede det - og købte et nyt tilsvarende. Men nu er der sket det samme igen. Man ser videoafspilningen på skærmen, men bagefter viser det sig, at der ikke er kommet noget ind i computeren. Og den røde lampe lyser ikke! Mit spørgsmål er så: er der tale om et produkt, som ikke er pålideligt og langtidsholdbart? Og findes der evt. tilsvarende andre på markedet? Jeg har ikke noget imod at betale lidt mere end bare 4-500 kr., men så skal det sgu osse være nogenlunde driftssikkert, indtil jeg engang er færdig med at overføre alle båndene! Svar udbedes!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-12-13 16:08

Citat
Man ser videoafspilningen på skærmen, men bagefter viser det sig, at der ikke er kommet noget ind i computeren.

SIkker på at filmene ikke er KOPI beskyttede.

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 16-12-13 16:37

Helt sikkert - det er ikke spillefilm. Det drejer sig udelukkende om hjemmevideoer, dvs. fra ferier, familiefester osv. Og som sagt - det virkede i et par uger, og så ikke længere. Den røde lampe slukkede - og så var det slut! Det må vel være grabberen, der er defekt. Bare underligt, at det sker 2 gange med kort tids mellemrum. Og det får mig til at sætte spørgsmålstegn ved produktets kvalitet!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-12-13 17:11

Disse programmer kræver at du kan se hvad du optager og de svigter ikke med mindre din pc ikke kan klare det = Ram og CPU.
Hvis ikke du er bange af dig, så virker dette perfekt:
http://avaxhome.cc/software/software_type/multimedia/Recording/Debut.Video.Capture.Software.Professional.1.88.html
Eller findes der masser af programmer der kan optage film, selv bruger jeg dette, nemt at redigere det færdige resultat:
http://www.bbsoftware.co.uk/bbflashback.aspx

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 16-12-13 17:29

Har du registreret dig og fået tilsendt koden?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 16-12-13 17:34

Da du har købt programmet, synes jeg du skal henvende dig til firmaet http://www.magix.com/dk/support/oversigt/

http://www.magix.info/uk/

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 16-12-13 21:36

Produktet er købt, betalt og registreret. Jeg har endda købt det 2 gange, begge gange med samme skuffende resultat. Når jeg afspiller videoen, kan jeg se den på skærmen, men det er jo båndet, jeg ser. Når jeg efterfølgende kommer til afsnittet om redigering, er der kun en sort firkant og ingen billeder. Altså er der ikke kommet noget ind i computeren - og her stopper festen så. Som før nævnt virkede det de første 2 uger, så installation må da være rigtig nok. Jeg har henvendt mig til firmaet nede i Tyskland, men de har ikke svaret endnu.

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 16-12-13 21:50

Jeg efterlyser Magix-brugere for at få at vide, om nogen har været ude for noget tilsvarende - eller det bare er mig, der er uheldig!

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 19-12-13 10:46

Firmaet besvarer tilsyneladende ikke spørgsmål direkte. Det ville nok osse være uoverkommeligt. Men som kunde står man nu som taber. De 2 x 500 kr. kunne have været brugt bedre!

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 22-12-13 17:34

Indtil nu har jeg ikke fået nogen respons. Lidt saglig erfaring ville ellers være rart og nyttigt. Men der er måske et eller andet her, som forhindrer det?

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 23-01-14 23:48

Min erfaring indtil nu er, at de små "dimser", som kan købes for en billig penge, ikke er et skud krudt værd. - Dårlig billedkvalitet! Jeg rendte ind i forslag om at installere noget dyrt , som krævede "indgreb" i computeren, og det har jeg ikke mod på. Men jeg valgte en gylden middelvej som sidste forsøg: Terratec G 3 som leveres sammen med et Magix program. Det er ikke en "dims", men en lille boks - og den virker helt fint, når først man har fundet frem til de rette indstillinger. Og her slutter festen så!