/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
amagertur
Fra : hellobal1
Vist : 398 gange
100 point
Dato : 15-12-13 18:20

Hey..

Jeg vil give mine forældre en tur rundt på deres fødeby, Amager, hvor de ikke har været i næsten 22 år..

Det er tanken at det skal være en julegave, og at der skal ligge et stop til en god frokost eller middag på vejen rund..

Men er der nogle der kender øen så godt at de kan ligge en super god rute, så de kommer til at se lidt af det stadig "gamle" af Amager og noget af det flotte nye der er bygget... De har både været tilknyttet Sundby og Vestamager, Christianshavn og Dragør. De skal, helst kunne køre rund i bil...

Hvis der er nogle der er kreative og vil udbygge min ide er i meget velkommen !!

Jeg ønsker bare at mine forældre, skal genopleve gamle minder og at de skal se alt det nye der er kommet til.

Mange julehilsner Helle

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-12-13 20:09

Det var dog et forrygende initiativ. Stort. Kan ikke rigtig hjælpe dig, men ville bare lige give dg en thumbs up.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-12-13 20:36

Godt initiativ, men desværre har Amager ændret siden jeg boede der hele to gange i 1960 erne

Undgå for en hver pris Fields og den nye Ørestad,

der er stadig gode muligheder for en naturoplevelse nord for Amager Fortet syd vest på
og en havne fiskeri oplevelse syd øst på, i Dragør.

Det indre Amager kender jeg ikke, og jeg tror heller ikke du skal tage de gamle med der hen?
Det er blevet for dyrt med opera hus etc...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-12-13 21:04
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-12-13 21:45

Selvfølgelig skal de også se Fields og Ørestaden, ligesom de skal se de store forandringer der er sket på Christianshavn og Holmen, hvor de bl.a. kan se Operaen. Der vil være meget de ikke kan genkende derude.

God fornøjelse til dem, og dig.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 15-12-13 23:21

Det bliver svært at opleve Amager på en dag, der er jo sket utrolig meget de sidste 22 år.

Det fantastiske nye akvarium, Den Blå Planet, er bestemt et besøg værd, og Amager Strandpark er jo også noget helt andet end de beskidte strandarealer før i tiden på Amager.

Det gamle Dragør er altid hyggeligt at spadsere i, og her kan I finde gode restauranter.

Den nye bydel, Ørestaden, kommer man ikke udenom med alle de meget specielle byggerier, og Amager Fælled er noget helt for sig.

http://www.denblaaplanet.dk/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-12-13 14:14

I kan spise på Dragør Kro...........................men det er nogle år siden jeg selv har været der.

Det er ikke sikkert de er færdige med at rydde op efter "syndfloden" hvor ovengaden neden vande flød over.

I kan roligt gå gennem fristaden Christiania i dagtimerne. Ej foto der hvor der handles.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 16-12-13 19:22

start med at give dem et godt kort
kan evt. fås på turistkontor
og spørg dem om forslag til rundtur