/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Højttalere til pc/ipod?
Fra : cristian2
Vist : 333 gange
40 point
Dato : 15-12-13 14:46

Jeg skal købe højttalere, som min datter kan bruge via sin mac og sin ipod. Der er en del højttalere til salg, hvor strømmen føres via usb. Men hun vil gerne kunne høre høj musik (ikke party-højt) en gang imellem - spørgsmålet er om usb-strøm er tilstrækkeligt? Jeg har i forvejen nogle højttalere med mini-jack-indgang som får el fra strømnettet. Den type højttaler (med subwoofer) havde jeg forestillet mig at købe til hende (ud fra min uvidenhed om andet). Men det kan meget vel være, at de nye systemer med usb-strøm er mindst lige så gode.
1. Det er måske så enkelt, at højttalere med subwoofer per definition får el fra strømnettet?
2. Er det nødvendigt med subwoofer, hvis man skal spille høj musik og ønsker en bare nogenlunde ok lydkvalitet, hvor der ikke kun er skinger diskant?

Er der nogle der kan råde mig her?

Mange tak!

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 40 point
Dato : 16-12-13 16:24

Alt du sætter i usb bruger strøm, og personligt tror jeg ikke en Ipod kan klare at der trækkes så meget ud af en usb port, den vil hurtig være ´flad´.
Har selv et par almindelige PC (gav 99.- for dem) højtalere stående på hver side af skærmen og de lyder fornuftigt nok, bare man sidder i nærheden af dem, får de fuld knald og man sidder i den anden ende af stuen, så lyder det ikke godt, så skal man have noget andet i en bedre kvalitet.
Og subwofer er ikke nødvendig, men fremmer bassen til det bedre = dunk dunk.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 06-03-14 16:50

Tak for svaret mig-selv.