/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
dørlås gået i baglås
Fra : vivib
Vist : 1601 gange
100 point
Dato : 15-12-13 11:41

Hej. Kan nogen her komme med et godt råd om, hvad jeg skal gøre når men dørlås er gået i baglås.
Ved ikke hvordan man får vrideren af, da døren er lukket.
håber på nogle gode ideer, hvis sådanne nogle findes

Kommentar
Fra : vivib

Dato : 15-12-13 11:43

Vil lige sige at det er en hoveddør....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-12-13 11:56

Du ringer til låsesmeden.

Kommentar
Fra : vivib

Dato : 15-12-13 12:11

Det er gudskelov min køkkendør håbede at man kunne gøre noget selv

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 15-12-13 12:33

hvilken type lås drejer det sig om?

Kommentar
Fra : vivib

Dato : 15-12-13 12:34

Det er en ældre rukolås

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-12-13 12:47

Prøv med dit dankort, som man ser Benny gøre i Olsen banden

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-12-13 13:02

På indvendig side kan du skrue låsecylinderen af og derefter åbne døren.

Kommentar
Fra : vivib

Dato : 15-12-13 13:07

Døren er jo lukket så hvordan skal jeg kunne komme til cylinderen?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-12-13 13:15

Kvinder.

Kommentar
Fra : vivib

Dato : 15-12-13 13:25

Ja tell men da jeg ikke da vrideren af på grund af døren er lukket hvordan vil du så have jeg skal komme til cylinderen

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 100 point
Dato : 15-12-13 13:58

Der er vel en sort låsekasse på indersiden af døren. Den sidder så vidt jeg husker med tre skruer. Skru dem af, så kan du komme til bagsiden af cylinderen med tang eller andet kvalificeret værktøj, Et pust Carambam, WD40 eller bare lidt petroleum i det, der skal bevæges, en kort pause, og så bør man kunne bevæge tingene.
vh
pbp

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 15-12-13 14:20

Brug en bankenøgle, det skulle være nemt, når det er en gammel Rukolås, her kan du få alt hvad indbrudstyvene begærer: http://lockpick.dk/

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 15-12-13 14:22

Du kan også bore cylinderen ud med f.eks 10 -12 mm bor og sætte en ny lås i.

Godkendelse af svar
Fra : vivib

Dato : 15-12-13 14:29

Tak for svaret pbp_et.dit svar var det bedste jeg brugte 2 skruetrækker og trak kassen ud og en skruetrækker ned i den åbning jeg kunne få og fik låsen op. Tak for dit svar