/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Modem / Spørgsmål
10  bentjuul 100
Broadcast
Fra : ThomasCSR
Vist : 497 gange
200 point
Dato : 12-12-13 10:07

Jeg vil gerne opsætte mit Netgear CG3000 modem så jeg kan broadcaste på mit LAN
Normalt burde jeg kunne sende til 192.168.0.255, men jeg får at vide, at det ikke er en lovlig LAN-adresse.
Hvad gør jeg så?
(Ideen er, at jeg vil bruge WOL, som jeg fint havde til at virke på mit gamle D-link modem)

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 210 point
Dato : 12-12-13 10:39

Hvis du har dit Netgear modem leveret fra internetudbyderen, kan det være sat op så du ikke har adgang til selv at ændre noget.

En anden mulighed er at du har sat en router med adressekonvertering mellem dit modem og computeren. Så er modemmet ikke mere en del af din computers lan , og adressen ikke mere gyldig.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 12-12-13 10:41

Ha!!
Hvis jeg forwarder WOL-porten til min PCs statiske LAN-adresse i stedet for at broadcaste, så virker det!!?? Det burde det ikke, eller sådan virkede det ikke på mit gamle modem.
Håber, at andre YouSee-folk kan bruge dette .

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 13-12-13 11:22

ØV. Det virker kun i et stykke tid efter at PCen er slukket. Så glemmer routeren liinket mellem MAC oi IP adressen.
Så nu er jeg ligevidt.
Til TRANSOR: Tak for dit indput. Dit løsningsforslag har jeg brugt det sidste års tid, men da den påsatte externe router begyndte at crashe lidt ofte, tænkte jeg, at nu var det tid at løse problemet fra roden.

Om YouSee har ændret på opsætningen ved jeg ikke. Jeg har downloadet manualen, og deri har jeg heller ikke kunne finde noget om broadcast.

Godkendelse af svar
Fra : ThomasCSR

Dato : 25-12-13 14:08

Tak for svaret transor, selv om det var ret nedslående.