/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Simpel sammensætning af muikanlæg
Fra : henrikkrebs
Vist : 418 gange
100 point
Dato : 11-12-13 16:27

Jeg kender Sonos, men det er ikke lige en 1500-kroners løsning jeg havde forestillet mig.

Min kone så en 'pæn' bluetooth-højtaler til 250 kr. og troede den kunne opfylde følgende behov:

Én højtaler bare
Afspiller musik fra mp3-filer
Helst betjening fra en vilkårlig android enhed
Helst ikke afhængig af at selve afspilningen skal foregå via betjening-android-enheden. Den skal altså helst kunne slukkes

Vi har i forvejen
USB-harddisk der kan tilsluttes som netværksdrev via ruteren
Disponibel androidenhed der kan være fast tilslutte.

Så spørgsmålet handler om, om indlkøb af en trådløs højtaler og et program til at styre det med

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-12-13 17:08

undskyld men mener du: musikanlæg?

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 11-12-13 17:20

Yes - Musikanlæg. Slåfejl sorry (ikke den eneste )

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-12-13 20:27

Citat
undskyld men mener du: musikanlæg?

Vi er for gamle , i vores optik er et musikanlæg 1-2-3 enheder samlet med kabler og tilsluttet et par fede højttalere eller 6 som jeg har i surround.

I dag skal det være lille, have een trådløs højttaler der spreder lydbilledet i fake stereo, kunne spille fra internettet, have en harddisk istedetfor CD/DVD drev og som efterspurgt kunne styres fra en mobiltelefon.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 11-12-13 21:17

Ja - og det er slet ikke noget jeg har bestemt - det er tiderne

Men ja - det er netop sådan et anlæg jeg eftersøger. Måske er det med internet-radio ikke nødvendigt. Harddisk/USB-ram er foreløbig nok. Men så 'billigst muligt', for måske bestemmer 'tiderne' at det skal være noget helt andet i morgen