/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Mindehøjtidelighed......eller...... ?
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 584 gange
50 point
Dato : 10-12-13 21:48

Se på dette klamme foto.
Deltager Helle i Nelson Mandela's mindehøjtidelighed - eller er hun i revyen.

http://a.bimg.dk/node-images/28/7/1152x-u/7028187-mandela.jpg

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-12-13 22:15

Glimrende billede, noget bedre end dine blå venner

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-12-13 22:37

Underlig logik, bentjuul.
Er du da stolt af din storsmilende statsminister..?
Gimpen repræsenterer Danmark - ikke sig selv eller sin familie.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-12-13 22:54

Citat
Gimpen repræsenterer Danmark - ikke sig selv eller sin familie
Ja og det gør hun glimrende, og kan være helt afslappet - og ja jeg er stolt og glad for vores statsminister og regering.
Iøvrigt hedder hun Helle...... jeg kan forstå på dit sprogbrug at du ikke ved hvad hun hedder.

Nåh.....jeg glemte lige at sådan udtrykker du dig altid om andre du ikke bryder dig om.

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 50 point
Dato : 10-12-13 23:08

Jo,sorgen er dybfølt. Ses tydeligt. Håber hun har haft tørre trusser med. Lagde godt mærke til i tv,i formiddags,at fru Obama sad og skulede ondt til hende. Hun så ikke imponeret ud.

Jeg husker også endnu Lone Dybkjær. Da Clinton var på besøg. Hun var så indladende,at hun nok gerne ville have afløst Monica Lewinsky.

Men ellers har det nu været en god dag. Endelig kom vi af med denne arrogante vatpik og løgner til justitsminister. Han kunne lære en hel del af Finansministeren, ang. pli og fremtoning.

Men,jeg blev en del overrasket over Enhedslisten. Troede ikke de holdt fast. Så mange tak til dem.

M.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 10-12-13 23:18

Jeg synes de øvrige ansigters udtryk umisforståeligt understøtter hvad du giver udtryk for Kaptajn-Tommy ikke mindst sammenholdt med de øvrige fotos af hende og hendes mobiltelefon.
Hun er så absolut en gevinst for blå blok - afholder i hvert fald undertegnede fra at lægge min stemme der.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-12-13 09:58

Nu skal i ikke skælde Helle ud, for hun kan da ikke gøre for, at Obarma har taget sin kone med til stævnemøde.
Måske virker Helle lidt klistrende, men festligt ser det da ud, og hun mangler jo også en mand, til at tage med.
Hun har mas nok med, at styre sin "lyseblå" regering, så det er ikke nemt, at være Helle.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-12-13 11:48

Jeg synes nu heller ikke at billedet er passende for hverken Helle eller Obama.

De deltager i mindehøjtideligheden for Mandela og burde derfor lægge ansigtsudtrykkende derefter.

Michelle Obama ser sikkert misbilligende på sin mand, der lader sig "forføre" af den danske "blondine" statsminister, som åbenbart kun er til tant og fjas.

Men, det er måske også ved at være sidste gang, hun som statsoverhoved møder Obama.

Det viste sig, at også David Cameron deltog i "spøgen"

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article2171223.ece

Som Helle og andre ministre på nuværende tidspunkt opfører sig, jo mere ris til egen bagdel.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-12-13 11:58

Det er et dejligt afslappende billede af vores statsminister, mon ikke det er mere den politiske farve i har noget imod.............

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-12-13 16:06

Efter at den "underholdende seance",har været på forsiden af verdens førende dagblade,piner det mig,at de skide franskmænd,beskylder hende for at være en simpel embedsmands kvinde. Fy,føj.

Vi er dog een af verdens førende lande (til at fremhæve os selv). Nu er vi endda sprunget på vognen,med at støtte den franske krigsindsats i Mali. I form af et Hercules fly, og støtte personel..........og så kender de ikke DK`s statsminister. Jeg græmmes.

Ironi,kan være anvendt i mindre grad.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-12-13 16:43

Nej det har såmænd ikke noget med farven at gøre, men vil man være statsoverhovedet i et land er man ikke privatperson ved officielle begivenheder, men kun en repræsentant for det land man kommer fra. Helle havde jo ikke siddet der som privatperson.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-12-13 18:40

Uanset "farven", så synes jeg, det er yderst upassende, at tre personer, som hver især repræsenterer deres land, opfører sig på den måde.

Hvis jeg ikke vidste bedre, så kunne billedet være taget til en koncert med "Justin Bieber"

Her er der tale om en mindehøjtidelighed for en nylig afdød person.

Det er mangel på pli.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-12-13 20:22

Citat
Det er et dejligt afslappende billede af vores statsminister, mon ikke det er mere den politiske farve i har noget imod........

Nu har jeg nærstuderet billede nok engang. Altså, for mig ligner Helle en skoletøs, der i klassens sidste time var blevet undervist i sexualundervisning og læreren af vanvare fik oplyst pigerne, at negrene var udrustet med en møbelbanker af rang.
-Og Helle har nu sat sig for at undersøge, om det dog ku' passe.

Men det er gudskelov ikke alle "selfie" billederne vi får at se.

Rote DR har da også travlt med at finde en grimmasse der kan passe.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-12-13 21:49

Citat
Nu har jeg nærstuderet billede nok engang. Altså, for mig ligner Helle en skoletøs, der i klassens sidste time var blevet undervist i sexualundervisning og læreren af vanvare fik oplyst pigerne, at negrene var udrustet med en møbelbanker af rang.
Søg psykolog jeg tror du har et potens problem.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-12-13 22:58

næppe juul, næppe...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-12-13 01:47

Den som vil forarges kan altid finde noget at se sig sur på, husk det ikke var en mindehøjtidelighed men en slags gravøl, en fest hvor man fejrede Mandela's liv og ikke en sørgehøjtidelighed hvor man sørgede over hans død.
Grib i egen barm siger et ordsprog - hvad ville DU have gjort i samme situation?
Hvis i er ærlige så tror jeg at i selv ville lavet en "selfie"
Jeg er ikke socialdemokrat slet ikke, jeg er ovre på Lille Lars' hold, men lige den situation kan ikke få mit pis i kog, det kan statsministerens ageren indenlands derimod, den dårligst ledede regering i parlamentarismens historie er der nogen som har sagt og jeg er enig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-12-13 10:31

Hvis jeg repræsenterer et helt land, så er jeg ikke til børnefødselsdag, som privatperson.
"Gribe i egen eller adres barm, ville jeg nok ikke gøre ved den lejlighed."
Jeg har ikke noget der koger, men jeg syntes ikke Helles opførsel passer, til lejligheden, og det se heller ikke ud til at fru Obarma morer sig.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-12-13 10:53

Citat
Grib i egen barm siger et ordsprog - hvad ville DU have gjort i samme situation?

Nu er der ikke meget at gribe efter. Andres barm?? Jo...lysten har da nok været der,men man er jo opdraget.
Citat
Hvis i er ærlige så tror jeg at i selv ville lavet en "selfie"

Selvfølgeligt ville jeg det. Det ville jo nok være lidt af en sensation,hvis jeg pludseligt sad ved siden af Obama. (Men her taler vi om statsledere,der burde være i besiddelse af en vis portion takt & tone).

Endnu mere,hvis billedet gik verden rundt,og alle spurgte: Hvem er ham den pæne mand,der sidder ved siden af Mads-Peter.

M.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-12-13 01:45

Det var et uhøjtideligt øjeblik
Citat
Det blev også påpeget, at mindehøjtideligheden for Mandela blev afholdt i en stemning, hvor det slet ikke var spor upassende at grine og hygge sig med de andre tilstedeværende.

Det var altså ikke tale om at HTS havde overtrådt alle gældende regler om høftig optræden i piget forfjamskethed over at sidde imellem Cameron og Obama.

Eller: måske var pigefjolletheden en faktor, men der var masser af andre faktorer på spil, der gav et (irrirterende) nuanceret billede af virkeligheden, som vi ikke bare lige kunne fange på 140 tegn eller en opdatering.
hvis i ikke har forstået endnu så gentager jeg citatet i brudstykker
Citat
mindehøjtideligheden for Mandela blev afholdt i en stemning, hvor det slet ikke var spor upassende at grine og hygge sig med de andre
og
Citat
Det var altså ikke tale om at HTS havde overtrådt alle gældende regler om høftig optræden
altså slet ingen grund til forargelse, men i var jo ikke til stede på stedet og kunne ikke på billedet afgøre om det var upassende eller i orden med HTS's selfie, det er let at blive forarget over noget man ikke ved en pind om

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-12-13 01:47

Øv jeg glemte et link til hvor jeg havde læst det jeg citerede:
www.dr.dk/Nyheder/Viden/Tech/Kommentarer/Anders_Hoeeg_Nissen/2013/12/12/12165800.htm

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-12-13 10:40

Ja ja så siger vil det.... Men jeg har da en mening om mange ting uden at have været der selv.
Jeg er ikke direkte forarget, men syntes bare det er upassende opførsel.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-12-13 14:37

Næææ, og jeg er heller ikke forarget. Men jeg forventer eddermame lidt pli, takt og tone fra mit fædrelands statsminister.
For min skyld kan hun opføre sig lige så ubegavet hun vil....som privat person - ikke som statsminister.

Men nu ulmer hendes bagland lidt i krogene. Hurtigsnakkeren, papegøjen alias komiske Ali - better known as Magnus Heunicke, føler sig lidt forbigået vedr. ministerposten, som han gik glip af.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-12-13 17:42

Kovending: Dan Jørgensen har været dyrenes forkæmper i Europa-Parlamentet. Men allerede på førstedagen som ny fødevareminister måtte han padle baglæns.

Åh ja, typisk socialdemokratisk. Man har et standpunkt til man tager et nyt.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-12-13 18:55

Ja sådan en pelsavler er nok ikke nem, at bide skeer med.

Er han så allerede blevet pelset.

Men " DJ,s " plejer vel også, at spille det folk gerne vil høre.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-12-13 19:13

Citat
Åh ja, typisk socialdemokratisk. Man har et standpunkt til man tager et nyt.....

Rigtigt,meeen....een ting er at sidde i EU parlementet,og bjæffe en smule. Noget andet er at komme ind i det virkelige liv,hvor der føler lidt ansvar med.
Han har sikkert fået "betingelserne" forklaret.
Både Helle og Bjarne (Corydon) er trods alt klar over,at vores velfærdsstat ikke kan undvære landbruget,eller Mink eksporten. (Sidstnævnte,Bjarne,er så langt den mest sympatiske...og klogeste,i den regering).

Bare skammeligt,at vore to største kapaciteter i dansk politik,nemlig Jens Rohde og Morten Messerschmidt, er "parkeret" i Bruxelles. Dem har vi i høj grad brug for herhjemme.

Ang. Mink-problematikken, er det så meget værre,end med andre dyr. (zoologisk have m.vdr.). Selv vi mennesker,er jo sat i en form for bås,det meste af livet. Nogle har et godt liv. Andre mindre godt. Og så skal vi avle efterkommere. Når det er fuldbyrdet,kan vi ellers lægge os til at dø....vi er ikke så forskellige,fra andre dyr.

M.

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-12-13 14:02

Tak for svaret Mosebaek.