/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Opvaskemaskine stopper ved 1 minut
Fra : Hovgesen
Vist : 548 gange
200 point
Dato : 10-12-13 16:52

Hej

Jeg har en Siemens opvaskemaskine som stopper alle programmer ved 1 minut tilbage og fortsætter med at køre uden at lave noget. Maskinen er fyldt med koldt sæbevand og tror ikke på den har vasket, samt synes heller ikke jeg kan hører den har lukket vand ud på noget tidspunkt.

Håber nogen kan hjælpe mig med hvad problemet kan være?

Mvh. Lasse

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-12-13 17:05

Har du checket om afløbet er stoppet?

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 100 point
Dato : 10-12-13 19:20

Udover det øjensynlige nævnt ovenfor kan det også være fugt i programværket, afbrudt varmelegeme (koldt vand efter kørsel), defekt temperaturføler. Du skal nok ha fat i én, som kan tjekke de ting - men sørg for godt afløb allerførst!
vh
pbp

Kommentar
Fra : Hovgesen

Dato : 10-12-13 20:55

Jeg har lige kørt 2 korte programmer efter hindanden uden problemer. Det ene var med 1 liter eddike for at afkalke. Så jeg venter lige med at konkluderer mere til jeg har kørt et fuldt program med service.

pbp_et : Min første tanke var også at varmelegemet er defekt, men måske er det ikke det alligevel.

Bille1948: Afløbet virker fint da den pumper vand ud nu. Men et godt forsøg

Kom gerne med andre muligheder, jeg vender tilbage når maskinen er fuldt og har kørt et fuldt program.

På forhånd tak for hjælpen til alle

Kommentar
Fra : Hovgesen

Dato : 14-12-13 15:40

Nu har jeg endelig fået kørt et fuldt program med service i og der er problemer med den.
Programmet skulle gerne tage lige under 2 timer, men det tager 4 timer for at komme ned på 1 minut hvor maskinen fortsætter med at snore. Vandet er godt nok tømt ud og servicen tør, men det er nok pga. temperaturen på 50-65 grader.

Er der nogen der kender til samme problem som kan hjælpe mig?

Lasse

Godkendelse af svar
Fra : Hovgesen

Dato : 01-03-14 18:28

Tak for svaret pbp_et.
Selvom jeg ikke fik et helt brugbar svar God weekend