/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Manglende lyd ved screencapture
Fra : Headfarm
Vist : 552 gange
200 point
Dato : 08-12-13 22:51

Jeg har problemer med at optage lyden ved eks. AVS screen capture men også ved Pinnacle og andre lignende programmer. Hvordan "fanger" man den lyd der sendes til højtalere?
Når jeg afspiller eks. et TV program kan jeg optage et fint billede og afspille igen - men ingen lyd.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-12-13 23:17

Det gør du gennem programmet - der må være et sted hvor du kan konfigurere lyd og billed.
Kan du ikke det, så mangler du sikkert en driver til dit lydkort/bundkort, og det finder du på producentens hjemmeside.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 08-12-13 23:52

I mange tilfælde skal lydindstillingen i det program du bruger til Screencapture, indstilles til "What you hear". Så er det samme lyd som sendes til højtalerne der optages.

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 09-12-13 00:17

Til mig-selv; Alle drivere er opdateret
Til Brassovitski; Den mulighed er der ikke. Der er mulighed for at hakke af i "optag lyd" og herefter vælge mellem Indgående linje, Digital lyd og Mikrofon. Ingen af dem giver lyd på optagelse.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-12-13 00:30

OK, så er det nok et spørgsmål om at du skal indstille dit lydkort til digital lyd. Det kunne godt tyde på at det står til Analog.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-12-13 00:33

Har du slået lyd til? på selve din pc - havde selv et lignende problem for mange år siden, men kan ikke huske hvordan det løste sig, prøv at se under LYDENHEDER, ellers mener jeg at ´klaudi´ kom med svaret for ikke mange måneder siden.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-12-13 00:35

Du skriver optage et TV program. Er det et TV program du ser i realtid, eller er det et direkte program, der streames? Prøv Replay Media Catcher, den har jeg brugt et stykke tid, med fine resultater.

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 09-12-13 21:59

Til Brassovitski
Jeg kan ikke finde et sted hvor jeg kan stille lydkort til digital lyd. Egentligt kan jeg ikke finde lydkortet. (onboard).
Klippet jeg prøvede at streame er fra DR (tidligere sendte programmer) Jeg prøver RMC men har prøvet 3-4 programmer med samme resultat. Det må være noget med opsætningen af min computer. Har tænkt på om problemet løses ved at købe et indstik-lydkort.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-12-13 23:18

Selv om lydkortet er onboard skal du kunne finde det under enhedshåndtering. Der er normalt også et program til at styre diverse funktioner. Prøv lige og tag et kig i enhedshåndtering, hvad lydkortet hedder.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-12-13 23:19

Hvilken computer fabrikat / model er det du har?

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 10-12-13 01:04

Til Brasso
I enhedshåndtering står der "AMD High Definition Audio Device" og "Enheden High Definition Audio" samt mit Sennheiser USB headset.
Vision Computer
Motherboard Gigabyte Technology P55-USB3

Men jeg kan ikke finde indstillingsmuligheder på lydkort.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-12-13 06:57

Har du headsættet til når du optager? Normalt slås højttalerne fra når der er et headsæt sat til.

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 11-12-13 13:42

Brassovitski

Nej, jeg hører lyden gennem højttalerne under afspilningen.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-12-13 13:46

Indsæt venligst et link til en af de optagelser du ikke kan få til at virke, og angiv hvilken optager (program) du bruger.

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 11-12-13 14:33

Hej Brassovitski

Det kunne være;
http://www.dr.dk/tv/se/per-stig-moeller/per-stig-moeller-om-krig-fred-og-muhammedkrise-3-3

Men det kan være hvad som helst; youtube klip direkte fra nettet, eller et videoklip jeg selv har liggende på computeren, Streaming fra nettet, DR direkte set på nettet etc.

Det program jeg pt. prøver med er AVS Video Editor 6.0 men jeg har også Pinnacle Studio 15.0, ArcSoft Video Downloader og CamStudio og har tidligere prøvet andre.

Så jeg føler mig sikker på, at det må være noget i opsætningen af min computer der er problemet. Men jeg synes ikke rigtigt at jeg kan komme til at indstille noget særligt på lyden.

Som jeg tidligere har skrevet, betyder det ikke noget hvis jeg skal købe et lydkort eller andet grej (har tidligere set på Video/audio grabber kort hos Proshop) så jeg kunne hente fra TV.
Men jeg vil jo gerne være sikker på at det løser problemet inden køb.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-12-13 16:59

Lige en ting mere, hvilket styresystem er der på maskinen?

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 11-12-13 17:45

Windows 7 Professional x64 Service Pack 1

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-12-13 18:07

Hej
Nu har jeg installeret AVS Video editor 6.4. Efter min bedste overbevisning kan du ikke bruge dette til at optage video fra en hjemmeside eller andet.
Der er 3 funktioner.
1. Importer mediefiler, (bruges til at åbne mediefiler der allerede eksisterer)
2. Optag fra kamera (Kræver at du har et kamera tilsluttet)
3. Optag skærm (Optager skærmbilledet (Det er ikke det samme som at optage en streamet video), gå ind i indstillinger, under fanen Lyd, Under lydkilde kan du vælge de lydenheder der er koblet til din maskine. Jeg har Lydkortet, What you hear, og microfon.
Under input, kan du vælge hvilken lydkilde du vil bruge, min står til "Overordnet lydstyrke.
På fanen video kan du vælge output format FLV, WMV, AVI
Jeg har forsøgt med alle tænkelige indstillinger, og det fungerer ikke. Så jeg er desværre nok ved enden med mine ideer. Det undrer mig godt nok at der ikke kan komme lyd på. Det kan det sikkert også jeg kan bare ikke finde ud af det.
Hvis ikke der komme randre på banen der kan hjælpe dig, så annuller spørgsmålet. Beklager

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 11-12-13 19:43

Hej Brassovitski

Jeg var lige ved at lukke svaret ned, men skal lige høre dit råd.

Hvad gør du, hvis du skal have optaget et klip (med lyd)?

Jeg anvender små klip (hentet forskellige steder) på 2-3 minutter som bruges i undervisning.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-12-13 21:18

Prøv Replay Media Catcher 4. Eller Replay Video Capture.: http://applian.com/

Kig under Products. De har mange forskellige produkter der omhandler media behandling

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 200 point
Dato : 11-12-13 21:23

Replay Media Catcher 4, kunne ikke optage video'n på linket du lagde ind her i tråden. Jeg tror du skal prøve Replay Video Catcher i stedet.

Godkendelse af svar
Fra : Headfarm

Dato : 12-12-13 00:40

Hej Brassovitski

Den virker faktisk - og med lyd. Der er en smule udrivninger, men det er nok et spørgsmål om indstillinger. Ellers god billedkvalitet og lyd DER ENDDA ER SYNKRONISERET MED BILLEDET.

Jeg har ellers prøvet så mange programmer, at jeg var sikker på, det var min computer.

Tak for hjælpen - og mange forsøg.

God jul til dig og din familie.