/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
TV opdatering
Fra : LuffeA
Vist : 448 gange
100 point
Dato : 08-12-13 10:27

Til mit 2 år gamle Philips ligger der på hjemmesiden en opdatering som "retter visse fejl" hvor jeg har observeret ihvertfald den ene.

Er det ufarligt at installere disse............jeg ser for mig en sort skærm hvis det mislykkes og så man ikke engang kan komme ind i menuen og fabriksstille

USB`en virker udmærket, jeg har set slideshow via denne.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-12-13 11:03

Det burde ikke være farligt, men man kan jo aldrig gardere sig 100%,
strømmen kunne jo lige pludseligt forsvinde under opdatering,
eller tv kunne bryde sammen,
så hent du bare opdatering og læg den på usb og opdater tv'et!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-12-13 11:38

Mit et år gamle Philips TV er opdateret mindst 2 gange og det er helt ufarligt at opdatere, se på TVet som en computer, computere skal jævnligt opdateres og et ny fjernsyn er faktisk en computer med stor skærm, mit fjernsyn er tilsluttet internettet og opdateres igennem nettet, men jeg kan vælge om jeg vil bruge nettet eller usb til opdatering

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 08-12-13 14:35

Citat
opdatering som "retter visse fejl" hvor

Hvis det ikke er ´ægte´ opdatering, men noget der kan rette fejl, så ville jeg holde mig langt fra det, man har før hørt om brugere der smidt ´uægte´ opdateringer på deres tv/playstation og lignende - hvor det hele er gået i sort.

Men er det almindelige opdateringer, så skulle der ikke være noget galt, har også et Phillips der er blevet opdateret uden problemer, husk at formater din usb - fidus til FAT ellers virker det vist ikke.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-12-13 22:07

En af fejlene jfr teksten i opdateringen var at nogle kanaler ikke kunne fastholdes (en slags AFC-funktion), dette drillede mig i dagtimerne hvor skærmen pixellerede i minutter ad gangen.

Nå, TV´et nulstillede alt efter installeringen så jeg måtte genindlæse alle kanalerne, der så jeg så at der var kommet en ny funktion ind, nemlig at man ved at vælge DVB-C fik en liste over kabeludbyderne i DK, pt. 4 stk, ved at vælge YouSee behøvede jeg så slet ikke at indtaste net-ID, frekvensrate m.m. ialt 3 steder.............min venindes Sony skal kun have indtastet 2 steder.

Der blev så fundet helt nye placeringer af kanaler i.f.t de gamle, så tror faen at der var signaludfald selv om jeg genindlæste for 3 dage siden

I det hele taget noget rod hvis ældre mennesker end jeg ser at deres fladskærm bliver underlig og heller ikke kan finde hjælp.

Jeg lader lige tråden være åben nogle dage.

Godkendelse af svar
Fra : LuffeA

Dato : 10-12-13 10:45

Tak for svaret mig-selv.