/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
For lidt plads til apps
Fra : o.v.n.
Vist : 1235 gange
230 point
Dato : 07-12-13 17:23

I begyndelsen valgte jeg at fjerne en app hvis jeg fik besked om at der ikke var plads til en ny app jeg gerne ville have, men nu synes jeg at have barberet så langt ned at der skal mere til, der kommer nemlig besked om at opdatering af apps ikke kan gennemføres på grund af for lidt plads.
Kategorien er valgt fordi jeg godt ved hvad der skal til, og det er ikke hvad man forstår ved unlock men at root'e telefonen, gøre så jeg kan redigere som root.
Er der en her som kan forklare helt nøjagtig hvordan jeg udvider/flytter operativ systemet over på memory kortet?
Der må gerne være link til mere udførlige forklaringer men jeg sætter pris på at hjælperen kan forklare hvad og hvordan og selv har prøvet at root'e en Android telefon.
Det er en Sony Ericsson Pro MK 16i med Android 4.0.4 som styresystem
jeg har læst vejledninger på nettet men vil gerne have en som selv har prøvet som jeg kan stille flere spørgsmål til undervejs hvis jeg kører fast
Her kan i se telefonen hvis i har lyst:
http://www.mobilsiden.dk/mobiltest/sony-ericsson-xperia-pro-produkttest,lid.17647/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-12-13 19:06

Jeg følger lidt med, for det er vel samme metode til en Android tablet. (den billige fra Føtex)

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 08-12-13 10:31

lad mig også lige være med.
jeg havde tidligere en HTC legend. (har den da lige her i skuffen)
jeg havde samme problem med den der var for lidt plads til alle de APPs, vi ville prøve.
Jeg nåede til at lave et goldcard til den og noget med et trykke på + samtidig med at man tændte. het fik man adgang til mere. Tænker lige lidt over det og se om jeg har skrevet noget.
Købte så en anden telefon hej hej.
hilsen Steen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-12-13 17:14

Jeg prøver at flytte til en anden kategori, en eller anden må da vide noget

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-13 17:51

Citat
en eller anden må da vide noget

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-13 17:53

Så fik spørgsmålet lidt ekstra point så den igen er blandt de nyeste spørgsmål, mon ikke eksperten som vil guide mig er færdig med juleræset og læser spørgsmålet nu?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-12-13 19:02

Jeg har stillet spørgsmålet ovre på eksperten dk .......................

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-12-13 19:54

Jeg skyder lige.

Har du set denne guide
http://www.xperiablog.net/2011/12/12/link2sd-guide-never-worry-about-internal-memory-limits-again/

Guiden ser ud til at være detaljeret med flere screenshots af processen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-12-13 20:11

Jeg så lidt om link2sd - men ikke så flot en anvisning.
Jeg har også det værktøj som hedder Minitool.
Nede ved punkt 5. ser det ud til at være Linux partitioner ext 2 ext3 ext4
Men det er omfattende og spørgsmålet om at turde.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-13 20:38

Foreløbig STOR tak til jer 2, nej jeg havde ikke fundet dit link Katekismus,
det bliver sikkert først i dagene mellem jul og nytår jeg får tid til at se om jeg tør

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-12-13 20:46

Tilsyneladende kan en app bare flyttes over på det løse kort, og kortet kan endda tages ud til senere brug. Men jeg vil nok lige lave noget backup først

Her på eksperten snakker jeg med en der måske ved noget.
http://www.eksperten.dk/spm/989548
Man kan læse men ikke skrive, uden at være logget ind.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-13 20:55

Citat
Tilsyneladende kan en app bare flyttes over på det løse kort
ikke alle apps cirka halvdelen af mine apps kan ikke flyttes uden at root'e telefonen og det giver problemer, jeg har 8 opdateringer som ikke kan gennemføres og det sidste halve år har jeg ikke kunnet installere nye apps, tak fordi du spørger for mig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-12-13 20:57

Jeg spørger jo også for mig selv............

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-12-13 23:43

Dette er godt nok ikke 4.04 styresystem, men faktisk ret smart
www.appsandroid.dk/joomla/sdmove.html

http://www.appsandroid.dk/joomla/hvilke-apps-til-sd.html

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-12-13 11:23

Jeg har lige installeret et program appmgr lll som kan vise apps og især de apps som kan flyttes.
Men men men - den fortæller at kortet er emuleret, og der kan ikke flyttes noget over.

Der er nok kun den vej som katekismus viste
http://www.xperiablog.net/2011/12/12/link2sd-guide-never-worry-about-internal-memory-limits-again/

Så den emulering skal fjernes.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-13 12:09

Det er til gamle Android versioner desværre, der er sikkert kun en vej: At blive Superbruger som vi kender det fra Ubuntu:
http://www.oneclickroot.com/tag/android-rooting-software/
jeg ved bare ikke om jeg tør, jeg ville gerne at der var en som havde prøvet men det er der sikkert ikke på Kandu
jeg har flyttet alle de apps som kan flyttes over på SD kortet, gået apps igennem en efter en og flyttet de apps som kunne flyttes, jeg skal være superuser for at kunne flytte flere apps

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-12-13 13:46

Hvilket app bruger du til at flytte - jeg får ikke lov til noget.

X-plore (minder lidt commander med to vinduer til at flytte filer) her kan jeg se alle kort og usb stick
Appmgr lll her tør jeg ikke prøve
Link2SD melder tydeligt at det kan jeg ikke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-12-13 16:38

Hej
Tilsyneladende har jeg god plads, og det virker for uoverskueligt, at skulle roote for at lege lidt.
Såååååå - Jeg tør ikke endnu.
og fra bangebuksen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-13 16:41

Citat
Hvilket app bruger du til at flytte
jeg går ind i Indstillinger og trykker Apps, der ligger alle apps og man kan vælge mellem fanerne Alle - På telefon - På SD kort, jeg vælger Alle og trykker på app en efter en, der kan man se om den kan flyttes, hvis Flyt til SD kort er nedtonet kan app ikke flyttes uden at være root

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-12-13 16:45

OK - det lyder ikke så farligt, så det må jeg kigge lidt på.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-12-13 17:07

Jeg får ikke lov til at flytte noget som helst. Muligheden er der ikke endgang nedtonet.
Forside - indstillinger - apps - kigge på foskellige aps som jeg har hentet.
For neden står der 1,6 GB brugt og 11GB , ledig.
Nu er det heller ikke telefon, men bare en tablet fra Føtex.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-13 17:23

Citat
For neden står der 1,6 GB brugt og 11GB , ledig.
så har du jo ingen problemer, på min telefon står der nederst: 246 Mb brugt 74 Mb ledig, en vis forskel som kan se

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-12-13 17:27

Ja det kan jeg godt se - så er der ikke plads til så mange apps på hoved kortet.

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 230 point
Dato : 24-12-13 22:47

Android Telefoner født med 2.x har max 2GB "hoved"/OS disk (Device memory), hvorfor resten hvis telefonen er født med mere tit laves om til USB Lager (Storage), som desværre ikke kan bruges til at flytte APPS over på, det skal være SD Lager (Storage/Card).

Dog skal man checke at Brugt + Fri plads på "hoved"/OS disk passer med det tal som står i Total, gør det ikke dette ligger der sikkert Dumpstat og Logcat og fylder, hvilket man bør slette og får sin plads tilbage. (På Samsung Galaxy S2 gøres dette ved at "ringe" til "*#9900#" og så vælge at slette disse.

Begynder man at prøve at Root sin telefon, for alt lave om på opbygningen, skal man være klar til at købe en ny telefon hvis det går galt. Har hørt om flere som har gjort det mange gange og pludselig gik det galt og de kunne ikke forklarer hvorfor, men nu var telefonen død (en mursten)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-12-13 10:48

Mig oss være tøsedreng, og ska' ikk roote noget.
Nu fik jeg lige overtalt konen til, at jeg kunne købe en tablet.......så jeg får nok ikke en ny igen.

Ps. Det er lidt ærgeligt at en Android ikke kan bruges til bankbesøg.
Men det kommer måske.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-12-13 12:08

Tak for svaret JegErHer. Jeg opgiver og nøjes med de app som der er plads til, næste gang vil jeg sørge for at købe en smartphone som har masser ef intern plads til apps
Godt nytår

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 01-01-14 13:41

Fik du prøvet at ringe til: *#9900#
og valgt at slette SysDump/dumpstate ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-01-14 02:36

Ja: Ugyldig nummer

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 04-01-14 12:21

Så må du bruge en lille app tilsvarende til CCleaner
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cleanmaster.mguard