/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Spiritisme / Spørgsmål
10  svendgive.. 200
Ånder?
Fra : adklok
Vist : 439 gange
20 point
Dato : 11-06-03 18:50

Jeg har lige et spg til alle jer som læser dette...

Hjemme hos mig, er det efterhånden sket mange mystiske ting, såsom mit anlæg tænder af sig selv, og skruer op af sig selv... Og min computer tædker af sig selv midt om natten mens jeg ligger og sover... Og for nylig da jeg ikke havde været hjemme en nat, stod anlægget i stuen og spillede musik uden jeg overhovedet havde haft tændt det... Jeg har også en masse følelser af at jeg bliver overvåget, hvilket er meget ubehageligt... Mine forældre synes bare det er noget fis... Jeg bor normalt sammen med dem i huset, men de bor for tiden i sommerhus, hvor jeg så er alene hjemme.... Min mor siger at hun er mere "følsom" for at fornemme sådanne ting såsom "overnaturlige ting" Men der sker aldrig noget når de er i huset... Kun når jeg er alene....

Nogen som kan komme med et godt bud om hvad jeg kan gøre for at jeg ikke skal føle denne utrykhed mere?

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 11-06-03 19:07

Min mand, som interesserer sig meget for emnet ånder, siger at det eneste du nok kan gøre er at - ja det lyder tosset - sige til ånderne at de er velkomne. Det er vigtigt at de føler sig godt tilpas - da de ellers kan blive ubehagelige. Så længe det de gør ikke er "værre" - selvom det er grimt at føle sig overvåget - er det bedst at lade dem gøre som de vil. Men hvis det bliver værre, så skal du nok have fat i bedre hjælp. Fx. en åndemaner. Min mand har selv oplevet noget lignende. En nat han skulle på toilettet så han en skikkelse der lignede en ældre dame (og vi ved at dette er en bolig, hvor der har boet ældre mennesker), bagefter sagde han at hun var velkommen og siden har han ikke set noget til hende. Ja, det lyder tosset, men der er mere mellem himmel og jord end man regner med. Min mand interesserer sig meget for emnet - måske du ikke synes det er spændende. Men det er vores bud på hvad du kan gøre. Min mand har set Åndernes magt på tv, hvor han hørte det med at man skal byde dem velkommen, hvis de ikke er direkte ubehagelige, men blot gør mindre ting.

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 11-06-03 19:07

Min mand, som interesserer sig meget for emnet ånder, siger at det eneste du nok kan gøre er at - ja det lyder tosset - sige til ånderne at de er velkomne. Det er vigtigt at de føler sig godt tilpas - da de ellers kan blive ubehagelige. Så længe det de gør ikke er "værre" - selvom det er grimt at føle sig overvåget - er det bedst at lade dem gøre som de vil. Men hvis det bliver værre, så skal du nok have fat i bedre hjælp. Fx. en åndemaner. Min mand har selv oplevet noget lignende. En nat han skulle på toilettet så han en skikkelse der lignede en ældre dame (og vi ved at dette er en bolig, hvor der har boet ældre mennesker), bagefter sagde han at hun var velkommen og siden har han ikke set noget til hende. Ja, det lyder tosset, men der er mere mellem himmel og jord end man regner med. Min mand interesserer sig meget for emnet - måske du ikke synes det er spændende. Men det er vores bud på hvad du kan gøre. Min mand har set Åndernes magt på tv, hvor han hørte det med at man skal byde dem velkommen, hvis de ikke er direkte ubehagelige, men blot gør mindre ting.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-06-03 19:49

Jeg afviser ikke dine ånde-gæster. Men al elektronik som TV-radio-computere der er lukket ned men ikke afbrudt, altså er i stand by tilstand kan starte af sig selv.
Der kan være mange grunde til selvstart, og en af dem kan være spændingsændring fra elværket eller nærmeste transformator.
Jeg ville også som majbritt05 byde den eller dem velkommen, og hvis den eller de er rare, kan du jo også være det.
Emesen.

Kommentar
Fra : adklok

Dato : 11-06-03 19:52

Tak for rådene... Men jeg har jo ikke rigtig set "ånden" hvis der er en... Jeg ved også at hvis jeg gjorde, så ved jeg ikke hvad jeg skulle gøre af mig selv.... Men den er jo ikke specielt rar, da den jo gør mig bange ved at overvåge mig eller pille ved mine ting..... ;-/

Kommentar
Fra : Dr.Mark

Dato : 11-06-03 22:53

For det første skal du ikke være bange hvad enten du ser noget eller ej. Det bedste du kan gøre er at tale stille og roligt til hvad du nu tror det er. Sig dem tak for den tid de har været i huset og du nu synes de skal drage videre - bare gentag det samme igen og igen i en rolig insisterende tone. Hvis det ikke hjælper må du have hjælp udefra. Prøv evt. medierne Steen Kofoed og Steen Krarup hos Institut for Clairvoyance på http://www.sk-kurserne.dk/ . De har også været i TV.

Dr.Mark

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 20 point
Dato : 12-06-03 01:27

Vi havde et "spøgelse" som vi aldrig så, men som åbnede døre, tændte anlæg mv. jeg synes det var så rart, at "han" var der, for så følte jeg mig aldrig alene, hvis de andre ikke var hjemme. (boede i kollektiv). Vi kaldte ham nelson.... en ung fyr, der boede i kælderen, var meget bange for "ham" og faktisk lavede nelson mere ravage nede hos ham og efterlod en "utryg" stemning. Jeg kan kun tilslutte mig de andre.. byd "den" velkommen og glæd dig over selskabet! Måske kan "den" hjælpe med at finde forsvundne ting mv!!!!
mVH

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 12-06-03 01:30

glemte noget.. tror kun den tænder for din elektronik for at gøre opmærksom på sig selv og ikke for at være "ond" eller..øhhh- "u-rar" !!! nelson holdt op da vi anerkendte hans eksistens.. blev dog ved med at åbne døre ( det var IKKE træk.. dørhåndtaget blev trykket ned, døren åbnet og pænt lukket igen.. men det var ikke uhyggeligt, hvis du forstår hvad jeg mener.)

Godkendelse af svar
Fra : adklok

Dato : 13-06-03 12:14

Tak for svaret skingur.