/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Dolby
Fra : bjarnebr
Vist : 3195 gange
100 point
Dato : 05-12-13 11:39

Min PC er fra fabrikantens side installeret med Dolby Theater (ved ikke hvad jeg skal med det) og nu har programmet Driverfighter bl.a. opdateret Dolby-driveren med det resultat at hver gang jeg starter Pc'en får jeg følgende fejlmeddelelse :
Citat
Den nuværende Dolby-lyddriverversion er 7.2.8000.17, og softwareapplikationen forventer driverversion 7.2.7000.7. Installer en gyldig kombination af driver og softwareapplikation.

Hvor kan jeg hente den rigtige kombination af driver og software?
Jeg kan ikke engelsk, så derfor kan jeg ikke læse hvad der står på Dolbys hjemmeside.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 05-12-13 13:37
Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 50 point
Dato : 05-12-13 13:41

- undskyld Bjarne, det gik lidt for hurtigt. Her er den:
http://support.lenovo.com/en_US/downloads/detail.page?DocID=DS028945

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 05-12-13 13:52

Det er den driver jeg allerede har, jeg mangler bare den softwareaplikation der passer til driveren.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 05-12-13 14:03

Jeg har igen glemt t oplyse om hvilken Windows jeg bruger.
Jeg har Windows 7 64 bit.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-12-13 03:53

Dolby er en standard på lyd så det er dit lydkort

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-12-13 04:07

Citat
Min PC er fra fabrikantens side installeret med Dolby Theater
Slet skidtet, hcis du ikke bruger det.
Citat
har programmet Driverfighter bl.a. opdateret Dolby-driveren

Prøv med en system gendannelse.
Samt pas på med hvad der opdateres - ikke alt nyt er af det gode, man kan stå med en pc der ikke virker mere.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 06-12-13 08:58

jeg har prøvet systemgendannelse, men hver gang jeg så kører Driveskanner fortæller programmet at der er komet en ny driver.
Det må være muligt at finde en softwareaplikation der passer til den nye river, men jeg kan ikke forstå den engelske tekst på Dolby's hjemmeside.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-12-13 12:05

Citat
men hver gang jeg så kører Driveskanner fortæller programmet at der er komet en ny driver.

Fjern programmet, det er heller ikke normalt at scanne for driver hver dag - når de virker så lad det være.
Selv scanner jeg aldrig efter drivere, og tvivler der er mange der gør det, med mindre noget stopper med at virke.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 06-12-13 15:41

Citat
Fjern programmet, det er heller ikke normalt at scanne for driver hver dag - når de virker så lad det være.

Jeg har købt programmet og skanner normalt efter drivere hver lørdag, men i starten var jeg ikke opmærksom på at programmet fra udviklerne er sat til at skanne hver gang Windows starte op.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-12-13 19:11

Citat
Jeg har købt programmet og skanner normalt efter drivere hver lørdag

Og hvad gør det så godt for, normale MS brugere scanner ved en ny installation (måske) og ellers hvert ½ år eller når noget ikke virker som det skal.
I dit tilfælde er vist omvendt, du scanner og alt går i udú...

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 08-12-13 00:35

Tak for svaret Stouenberg.
Det er meget utilfredsstillende at man ikke kan finde et program der passer sammen med den nyeste driver, men da jeg ikke kan forstå dette bananrepubliksprog (engelsk) er jeg nødt til at akseptere den oprindelige driver og derfor tildele pointene til dig.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 09-12-13 11:16

Så lidt Bjarne, håber du får det til at køre...