/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
# og hvad betyder det
Fra : jensviggo
Vist : 638 gange
50 point
Dato : 03-12-13 18:45

Er der nogen der på en let overskuelig måde kan fortælle hvad tegnet står for, det bruges mere og mere, senest har jeg set det i tv i forbindelse med fodboldkampe

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 60 point
Dato : 03-12-13 18:46

https://support.twitter.com/articles/20170356-ofte-stillede-sprgsmal-om-twitter

Citat
Hvad er hashtags?
#-symbolet, som også kaldes et hashtag, bruges til at markere nøgleord eller emner i et tweet. Det blev oprindelig oprettet af Twitter-brugere som en måde at kategorisere beskeder på. Hvis du tilføjer hashtag-symbolet før et relevant nøgleord eller en sætning (uden mellemrum) i dit tweet, kategoriseres tweetet, og det vises nemmere i Twitter Søg. Hvis du klikker på et ord med hashtag i en besked, får du vist alle andre tweets, som er markeret med dette nøgleord. Hvis du tweeter med et hashtag, og dine tweets er offentlige, kan enhver der søger efter det pågældende hashtag, finde dit tweet.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-12-13 18:49
Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-12-13 19:25

Især amerikanerne bruger havelågen til nummerering.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-12-13 19:28

I Excel og Access bruges tegnet til betinget indtastning og især til nummerering så i stedet for at skrive 1 skrives der 001 grundet sorterings metoden som læser fra venstre mod højre.

For at sikre det laves en betingelse sådan (###) som ved indtastning af 1 automatisk skrives 001
Sortering her virker kun op til 999 eller skal der være flere (havelåger)

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 04-12-13 15:06

Er der ikke noget om at man bruger tegnet i stedet for bandeord så som: "L#¤#eland"?
MV2

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-12-13 18:38

http://en.wikipedia.org/wiki/Number_sign ...................altså et nummer tegn

Citat
Number sign is a name for the symbol #, which is used for a variety of purposes, including the designation of a number (for example, "#1" stands for "number one"). The symbol is defined in Unicode as U+0023 # number sign (HTML: # as in ASCII).
The term number sign is popular only in Canada. In most of the United States the symbol is usually called the pound sign and the telephone key is called the "pound key".[1] Outside of North America the symbol is called hash and the corresponding telephone key is called the "hash key" (and the term "pound sign" often describes the British currency symbol "£")

JensViggo - den hach er ikke noget du kan ryge

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-12-13 19:10
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-12-13 19:25

Tegnet hedder foruden: havelåge, dobbelt kryds el. nummertegn ..på dansk, også;

number, hash el. sharp på engelsk.

Programmeringssproget i familie med C/C++ udviklet af Microsoft: C# ..udtales f.eks. See Sharp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 05-12-13 14:08

Og så ser jeg pludselig en opskrift, hvor der er tre liniel.

1# .........................................
2# ............................................
3# ........................................

hvordan skal det så forståes, er det ikke dobbelt 1 er 1 og # er nr

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-12-13 14:49

Der står bare:

#1 som er det samme som nummer 1
#2 som er det samme som nummer 2

1 kan være antal
1 kan være stk
1 kan være en del af en dato

#1 betyder at det er nummer 1

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 05-12-13 15:00

det forstår jeg, men hvad så med #AGFFCK altså de to fodboldklubber?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-12-13 16:40

Det må være noget selv opfundet SMS slang.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-13 22:12

NIX: Det er et tegn på TWEETER, som betyder emne: https://support.twitter.com/articles/20170356-ofte-stillede-sprgsmal-om-twitter#

Citat
Hvad er hashtags?
#-symbolet, som også kaldes et hashtag, bruges til at markere nøgleord eller emner i et tweet. Det blev oprindelig oprettet af Twitter-brugere som en måde at kategorisere beskeder på. Hvis du tilføjer hashtag-symbolet før et relevant nøgleord eller en sætning (uden mellemrum) i dit tweet, kategoriseres tweetet, og det vises nemmere i Twitter Søg. Hvis du klikker på et ord med hashtag i en besked, får du vist alle andre tweets, som er markeret med dette nøgleord. Hvis du tweeter med et hashtag, og dine tweets er offentlige, kan enhver der søger efter det pågældende hashtag, finde dit tweet.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 03-01-14 16:30

Tak for svaret fun2.