/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Familiens ære.
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 725 gange
200 point
Dato : 02-12-13 14:03

Hej alle, jeg skriver til Jer for at få et godt råd. Jeg ved jo at I kære Kandubrugere, igennem tiden har givet gode råd til de mange som har rettet henvendelse til Jer.
Det drejer sig kort og godt om min - og især min families ære.

Sagen er den, at min datter på 16 år er blevet lovet væk til en mand på 67 år (ægteskab) Aftalen blev iværksat allerede da min datter var 2 år. Manden - hendes tilkomne - bor på en dejlig gård i landsbyen Nordlunde på vestlolland. Landsbyen Nordlunde - består, foruden gården, af 3 huse, samt en genbrugsstation, et hav af vindmøller, en nedlagt købmandsbutik, samt et forhenværende forsamlingshus. Så jo, byen summer af liv, da der er et tæt sammenhold mellem min tilkomne svigersøn og de rigtige gamle der bor i de andre huse.

Nu viser det sig, at min datter nægter at gifte sig med gårdmanden. Vi i familien synes ellers det er prestigefyldt at få en gårdejer ind i familien. - Og den tilkomne svigersøn har lovet familien, at vi vil modtage en medgift for datteren. Hvert år vil vi modtage en slagtet og parteret kvie, en slagtet og parteret gris, samt jagtretten på jorden.

Datteren havde en aften - uden vores tilladelse, besøgt den lokale ungdomskole. Her blev datteren forelsket i en ung mand på hendes egen alder. Jeg opdagede det - heldigvis da. Datteren blev sendt til lægen og lægen kunne konstatere, at de gudske lov ikke havde haft sex. Jeg fik samlet en del onkler og fætre og sammen fik vi fat i den unge mand. Den unge lømmel fik listerlig med tæsk, samt den besked, at han skulle holde sig langt fra vores datter. Vi overvåger nu datteren i døgnets 24 timer så hun ikke laver numre med os.

Spørgsmålet er; Skal vi sende hende på genopdragelse i Østrig (Der kommer min familie fra)
Eller skal vi kort og godt - hvis hun nægter at indgå ægteskab med manden på 67 år fra Nordlunde (Vestlolland) foretage os noget meget meget alvorligt. Det drejer jo sig om familiens ære - og den er vigtig.

Mvh.
Tommy.

Ironi er muligvis brugt i beskrivelsen.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 02-12-13 14:24

ja ja du god til at digte

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-12-13 14:39

Umulige (læs besværlige) børn plejede ellers at blive sendt på kostskole i Sweitz.
Men Østrig er da bedre end ingenting. Og husk endelig at få lært hende at jodle.

Ps. Hvem der bare var så heldig at få lov til at være i familie med en gårdejer.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-12-13 16:01

Citat
Umulige (læs besværlige) børn plejede ellers at blive sendt på kostskole i Sweitz.
Det er en sandhed med visse modifikationer. vagnr f.eks., blev sendt til Frankrig.
Menæh, hjalp det..?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-12-13 16:04

Citat
ja ja du god til at digte
Næ næ næ, jeg digter skam ikke. Situationen er meget alm. i Danmark/Europa

Kommentar
Fra : jensegon

Dato : 02-12-13 17:51

Kan du ikke få sat en kyskhedsbælte på dateren, så sku det ikke ku` gå galt.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-12-13 18:44

Citat
Kan du ikke få sat en kyskhedsbælte på dateren, så sku det ikke ku` gå galt.
Nej for hulen da, så ødelægger den gamle gårdejer bare sin tis'mand, og så er fanden løs.

Kommentar
Fra : Nyx-x

Dato : 02-12-13 20:46

Mon ikke pigen trænger til en genopdragelse-ferie i sønderjyske?

Sådan laaaangt ude på landet, langt fra internet og mobil tlf?

Lære at malke, kværne og sårn..

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 02-12-13 21:32

Citat
Skal vi sende hende på genopdragelse i Østrig

Ja, helt bestemt.

Men det er vigtigt, at genopdragelsen iværksættes i en fart, de der ellers er en meget stor risiko for, at det ikke har nogen effekt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-12-13 22:04

Der findes masser af yngre med jord i hovedet, og det smager da lidt af landbrug.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 03-12-13 05:19

Har han kun en gård?

Find dog en med en stor Herregård og masser af jord til, mange penge og som har et dårligt hjerte.

vic200

Kommentar
Fra : dummies_pomfrit

Dato : 03-12-13 10:33

endnu et meningsløst spørgsmål fra Kaptajn-Tommy

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-12-13 11:25

Ja det ligner grangiveligt et spørgsmål for dummies.
De kloge holder sig nok væk automatisk.

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 200 point
Dato : 03-12-13 11:32

Citat
endnu et meningsløst spørgsmål fra Kaptajn-Tommy

Det er jeg absolut ikke enig i. Kaptajn-Tommy forsøger at gi`et tidsbillede af den katastrofale situation,vi sidder midt i. Og som bliver mere og mere grotesk,for hver dag der går. Som jeg også forsøgte med:
http://kandu.dk/spg169392.aspx

En form for nødråb...et forsøg på at få de ansvarlige til at vågne op.

Desværre er der mange som dig, dummies_pomfrit, der ikke kan eller vil,se virkeligheden i øjnene.
Men du er måske selv een af dem,der nyder godt af "tilstanderne".

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-12-13 11:39

Mosebaek ...............nemlig.

Kommentar
Fra : dummies_pomfrit

Dato : 03-12-13 12:59

Citat
Det er lettere at få en kamel til at hoppe over en grøft, end at få en tåbe til at lytte til fornuft.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-12-13 15:57

Troede aldrig,jeg skulle blive enig med dig,dummies_pomfrit.

Nu er du jo nok mere Kamel kender end mig.

M.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 03-12-13 16:00

Når folk snyder og bedrager den danske stat for penge, så lyder det lidt hult at råbe på
familiens ære.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-12-13 16:47

fun har åbenbart skiftet navn til Pomfrit.
Nå men, pomfrit navnet passer også ganske godt til fun.
funny pomfrit

Mosebaek du skriver;
Citat
Det er jeg absolut ikke enig i. Kaptajn-Tommy forsøger at gi`et tidsbillede af den katastrofale situation,vi sidder midt i. Og som bliver mere og mere grotesk,for hver dag der går. Som jeg også forsøgte med:
Her rammer du klokkeklart hovedet på sømmet. Tak for det !

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 03-12-13 18:50

Citat
fun har åbenbart skiftet navn til Pomfrit

Forkert igen.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-12-13 19:28

Citat
Forkert igen.
Jamen så siger vi det.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-12-13 22:59
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-12-13 23:32

Ikke for at forklejne dit link, Tommy. Men det er desværre bare een af dagens trivialiteter,blandt vore "kære" "indvandrere". Det er måske 5%,af deres "bedrifter",der når ud til pressen.

Sikken ære,at vi må få lov til at huse dem,"under vores usle tag".

Efter deres "armbevægelse" at dømme,er de sikkert født til noget større.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-12-13 17:25

Godt set - og bemærket, Mosebaek. Det viser nemlig, at danskerne efterhånden ikke tager notits af det mere. Sådanne hændelser er blevet hverdagskost - eller sagt på anden måde: Det danske samfund er blevet et råt samfund at leve i, efterhånden som ørkenreligionen får mere og mere magt.

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-12-13 14:38

Tak for svaret Mosebaek.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-12-13 15:12

Tak for det,Kaptajn-Tommy.
Jeg tror stadigvæk,vi ser ens på mange ting. Men vi skulle jo gerne,ha`fornuften banket ind i hovedet på nogle flere folk.....måske endda politikere.

Hørte lige at der nu skal opstilles vagtmandskab,på en skole i Odense. Bøllerne går ind ved højlys dag,og trækker elever ud af klasselokalet. Snart skal lærerne have stålhjælme og skudsikre vester på.

Jo,det er gyldne tider,vi lever i.

Vh. M.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 05-12-13 20:00

Citat
Men vi skulle jo gerne,ha`fornuften banket ind i hovedet på nogle flere folk.....måske endda politikere. [Blink]

Det ville da være rigtig dejligt, om det kunne lade sig gøre.