/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mystisk popop boks
Fra : o.v.n.
Vist : 528 gange
200 point
Dato : 01-12-13 23:16

Faktisk er jeg i tvivl om det er her eller i kategorien Browser at spørgsmålet hører hjemme, men nu forsøger jeg:
Det er min næsten nye bærbare med Windows 8.1 jeg logger på med min e-mail adresse hos Microsoft, det gør jeg også på den stationære computer og der er ingen problemer, den mystiske boks popper op på den bærbare når jeg åbner Firefox første gang efter start og kun den ene gang selv om browseren har været lukket kommer den ikke igen næste gang jeg åbner Firefox, boksen klikkes væk med OK knappen og så sker der ikke mere, boksen kan i se i linket:
http://peecee.dk/upload/view/426870
den del af min e-mail adresse som er før @ stod i det tomme hvide felt før teksten, startsiden i Firefox er TV programoversigten på DR og der er ingen login på den side, der er ingen steder jeg bliver bedt om at logge ind, hverken med e-mail adresse eller andet.
Hat i nogen ide' om hvad det er for en boks og hvorfor den kommer?

Accepteret svar
Fra : FastEthernet

Modtaget 210 point
Dato : 01-12-13 23:50

Jeg prøvede lige at Google fejlmeddelelsen, og kom frem til at den tilsyneladende stammer fra et plugin ved navn Yahoo! Mail Notifier.

Tjek dine plugins/tilføjelser i Firefox og se om der skulle ligge et plugin med dette navn og gemme sig.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 01-12-13 23:55

Afinstaller Yahoo mail notifier, hvis ikke du har en Yahoo mailkonto.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-12-13 02:40

Tak i lyder ret overbeviste jeg havde Yahoo mail notifer indtil for lidt siden, den har aldrig givet besked når der er mail så den er nem at undvære (måske var den indstillet forkert) jeg gættede ikke selv at beskeden kom derfra fordi boksen ikke har poppet op i mere end en cirka en uge og notifer har været installeret som en af de første.
Yahoo mails håndteres i den indbyggede Mail flise på forsiden eller direkte i Firefox, i er 2 med samme svar og så gælder først til mølle princippet, svaret bliver accepteret om et døgns tid når jeg har afprøvet i morgen aften om boksen virkelig er væk

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 02-12-13 06:55

Du giver bare point til Fastethernet når du lukker tråden. Han/hun har jo fundet problemets årsag

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-12-13 01:39

Tak for svaret FastEthernet.
Citat
se om der skulle ligge et plugin med dette navn og gemme sig
den gemte sig ikke men jeg havde helt glemt at den var der fordi den ikke virkede efter hensigten