/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Farvet glas
Fra : o.v.n.
Vist : 670 gange
200 point
Dato : 29-11-13 20:32

Til en julelygte søger jeg noget rødt glas eller plexiglas, rødt cellofan kan til nød bruges, men hvor køber jeg sådan noget? De handlende her i området ligner et stort spørgsmålstegn når jeg spørger i diverse butikker, online søgning giver heller noget brugbart resultat.
Er her nogen som ved om sådan noget farvet glas/cellofan kan købes, og hvor?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 29-11-13 20:35

hvilken størrelse skal du bruge?
og hvor i landet bor du?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-11-13 20:45

Alle biler har jo rødt glas bagtil, det skal de have når de bremser, så kontakt en auto ophugger,
hvis glassene i person vogne er for små, så få nogle til lastbiler eller busser,

bedre med rigtigt gammelt glas end cellofan, det holder ikke længe i vort klima.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 210 point
Dato : 29-11-13 20:58
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-11-13 21:32

Citat
hvilken størrelse skal du bruge?
og hvor i landet bor du?
jeg har ikke lygten eller lygterne ved hånden i aften, men cirka A4 størrelse på hvert glas og der skal bruges 8 styk glas, der er nemlig 2 styk som jeg tilfældig fladt over fra handelstands foreningen i nærheden af hvor jeg bor og det er i Thy, mere præcis i eventuel privat indlæg

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-11-13 21:33

Eyvind der er den her i din søgning: http://www.interglas.dk/plexiglas___r%C3%B8d_3n570___3_mm-p-1515.html det ser ud som om det kan være en mulighed

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-11-13 21:36

Søg efter rød glasplade, så er der flere muligheder

https://www.google.dk/#q=r%C3%B8d+glasplade

Rødt cellofan, det burde du kunne købe i en boghandel, det sælges som gavepapir.

Hvor stort/lille stykke skal du bruge?

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 29-11-13 22:22

Jeg er sikker på dette firma ved hvor du kan købe farvet glas, jeg har en forestilling om at de også selv sælger det.

http://www.cerama.dk/Default.aspx?ID=70

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 29-11-13 23:54

Nærmeste glarmester af dem, der laver blyruder, men bog- og papirhandel for farvet cellofan/gavepapir/bogomslag er et særdeles godt bud.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-11-13 07:16

http://www.ravstedhus.dk/pl/Faux_Bone_plexiglas_Plexiglas_4021.aspx

http://www.glas-direkt.dk/plexiglas

Du kan også bruge almindelig glas og så benytte rød transparent glasmaling.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-11-13 07:37
Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-12-13 22:53

Tak for svaret Eyvind.
Citat
Der må være en virksomhed nær dig.
Interglas som jeg fandt gennem din søgning sender med posten

Kommentar
Fra : Eyvind