/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Hvad bruges filendelsen thm til
Fra : Eyvind
Vist : 705 gange
100 point
Dato : 28-11-13 17:06

Hej.
Hvad laver fil nr. 2
eks:

MVI_1427 som jo er en AVI fil
MVI_1427.THM og er den nødvendig når jeg vil klippe og klistre min feriefilm.

Filerne kommer fra mit Canon IXUS camera.

Problemet er at jeg vil sortere og omdøbe AVI filerne og det er lidt svært når der er "dobbelt"

Eyvind.

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 28-11-13 17:21

THM fle is a Canon Thumbnail Image. THM files only used by the digital camera to generate the thumbnail from the RAW image for in-camera browsing.

Accepteret svar
Fra : wibbi

Modtaget 110 point
Dato : 28-11-13 17:22

Jeg vil mene du bare kan 'smide .thm-filerne væk, de er kun nødvendige til at vise et billede i kameraet og har ingen funktion, når du redigerer til en ny film.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 28-11-13 18:24

Tak for svaret wibbi. Det var lige det svar jeg har brug for.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-11-13 22:31

Ha - det kan man ikke ...............thm filerne kopierer sig selv op til flere gange.
Men jeg kunne trække avi filerne over i en anden mappe, og nu kan de omdøbes i mappen og nemmere sorteres. 170 stk

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 28-11-13 23:37

ja så blev vi begge så kloge