/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Mit toilet indtager for lidt vand
Fra : centerpark
Vist : 507 gange
20 point
Dato : 27-11-13 10:52

Hallo derude.
Jeg er ny bruger af "kandu" og stiller spørgsmål om hvorledes jeg får øget vandtilførslen,så jeg får et skyl, der kan tømme og rense skålen.

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 30 point
Dato : 27-11-13 11:37

Hvis det er en IFÖ Carezza, skal du have nyt ventilgummi i. Det er det stykke, der vippes op og ned af svømmerarmen. Diameter cirka som en vinflaskeprop, højde omkring 12 mm, og det er krænget over det stykke hvid plastic, der styres af svømmerarmen. I øvrigt kan alt kalke til, hvis du har kalk i vandet. Klares med husholdningseddike eller eddikesyre fortyndet med 4 gange så meget vand. ren eddikesyre virker meget langsomt på kalkaflejringer. Ventilgummiet skal smøres mede siliconeolie eller silicone-hanefedt. Har du bil, er siliconeolie, det, du smører dørenes gummilister med.
vh
pbp

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-11-13 17:24

Alle svømmerventiler kan justeres, endda helt op til overløbsrøret.
VH Palle

Godkendelse af svar
Fra : centerpark

Dato : 27-11-13 23:21

Tak for svaret pbp_et.