/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Vil ikke starte
Fra : jensviggo
Vist : 546 gange
50 point
Dato : 27-11-13 07:21

Niels Erik har en pgo lille knallert der ikke vil starte i det vejr vi har nu, altså fugtigt og koldt, kan kaburatorsprit hjælpe, eller er der andre ting han skal være opmærksom på.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-11-13 10:37

Hvis vejret har indflydelse er der to fejlmuligheder.

Der er vnd i tank og-eller karburator, som fruser til is og blokerer for benzin tilførsel. Her hjælper sprit.

Der er dårligt isoleret tændingssystem. Hvis man for at se gnist har prøvet at starte uden tændrør monteret og med ledning på, kan man have fået gennemslag i isoleringen. Sammen med fugt, giver det afledning, og manglende tændingsgnist. Rengør og giv højspændingssiden silicone , så der ikke kan ligge en fugthinde. Det skal være både ledning, hætte og tændspole.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 28-11-13 10:06

Har fundet ud af det var manglende totaktsolie der var skylden.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-11-13 12:10

Citat
Har fundet ud af det var manglende totaktsolie der var skylden.

Det kan umuligt passe, medmindre den har en indretning der standser motor, ved mangel af samme.
Og det har jeg aldrig oplevet på en knallert.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 28-11-13 13:47

Ja det lyder mærkeligt, men sandt, alternativ motor brænder vel af uden olie i benzinen.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 50 point
Dato : 28-11-13 13:55

En knallert kan altid starte op uden olie, men det er ikke sundt.
Men det kan jo være at olien har presset lidt vand ud et andet sted.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 03-01-14 16:34

Tak for svaret mig-selv.