/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Sikkerhed mod indbrud i hjemmet
Fra : akle
Vist : 1143 gange
100 point
Dato : 26-11-13 11:01

Vi har lige haft indbrudstyve på spil i vort hjem - og nu overvejer vi at få installeret noget sikkerhedsudstyr i form af alarm og overvågningskamera udenfor.
Sikkerhedsudstyr med vagtværn er vi ikke så meget for, da vi har hørt om andre der har meget dårlige erfaringer mht. vagternet ikke tager ud til gerningsstedet.
Altså; sikkerhedsudstyr uden abonnement.
Mit spørgsmål lyder på; hvilket udstyr og fabrikat er bedst og anbefalingsværdigt at installere i hjemmet. Tænker på alarm og overvågningskamera, sidstnævnte med mulighed for genkendelse.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 26-11-13 11:34

Hvis du vil have noget virkeligt godt udstyr uden abonnement, skal du henvende dig her: http://www.spyman.dk/ de kommer ud og rådgiver dig uden at man føler sig presset til at købe noget der kan mere end det du har brug for.
Du kan selvfølgeligt også prøve dig frem med noget billigere, den slags sælges i mange byggevarehuse og Harald Nyborg, jeg ville dog ikke stole på kvaliteten i billederne på den slags udstyr, har selv fået opsat udstyr fra Spyman omkring en kirke, og på et teater.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-11-13 11:51

Selv bruger jeg ikke alt det dyre og slet ikke alarm, men derimod har jeg et almindeligt video kamera der er sat til at optage billeder med et vist antal sekunder mellem hvert, og det fungerer perfekt, og man kan se alle detaljer på ´besøgende´, og det er det eneste jeg har brug for, da en alarm hos mig er overflødig da der er langt til naboer.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 26-11-13 12:04

Hej Akle
Mit svarafhænger af hvor i landet du bor, hvid du bor uden for det område de dækker, kan du jo ringe til firmaet og spørge om de kan henvise til en forhandler i dit område.

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 26-11-13 12:12

Hej

jeg ville snakke med www.boligalarmer.dk

der kan du bla få en alarm med simkort der sender en sms
når alarmen bliver slået til og fra

mvh

Pepsimax

Kommentar
Fra : akle

Dato : 26-11-13 12:21

'bjarnebr' - meget avanceret og en masse at vælge i mellem, men utroligt dyrt, synes vi,men tak for indlægget.
'mig-selv' Lyder mere overskueligt, dog vi har mange naboer og bor ved en befærdet vej. Hvad mener du med 'et almindelig video kamera'??? Er det beregnet til overvågning, eller , da vel ikke et video kamera man bruger i al almindelighed? (Ved optagelse af familie film osv.)
Alarm tænkte vi kunne afskrække tyvene til en vids grad.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 26-11-13 12:23

Hvis man vil hav kvalitet koster det, man får hvad man betaler for.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 26-11-13 12:45

Hej akle, hvordan bor i, det jeg mener er det i et villakvarterer eller er det ude på landet, jeg tænker på om der er mange naboer eller er det langt til næste nabo?
Hvis i har naboer tæt på så ville jeg se at få naboerne samlet sammen og få lavet nabohjælp så i kan holde øje med hinandens huse/ lejligheder osv:
alarm er der kun to ting der er rigtigt afskrækkende det ene er skjulte kameraer, de må ikke kunne opdages.
Den anden ting er en alarm, en alarm med 4 til 5 horn også skjulte, men de skal være med så høje og larmende hyl at de vil skræmme tyvene væk før de er kommet ind i jeres hus/lejlighed.
De skjulte kameraer vil begynde at filme når de overtræder en fem meter ind til huset/lejligheden så vil i have dem på bånd eller på cd,er når de får åbnet et vindue eller dør skal jeres horn/højtalere larme så højt at 99% vil stikke af den ene % der er af de hårde ville prøve at slå dem i stykker hvis de kunne se dem og der kun var 2 eller 3 horn/højtalere, men 4 eller 5 gemte larmende horn/højtalere der udsender en sirene lyd som en brandbil politibil eller ambulance på den højeste styrke og både kameraer og horn/højtalere skal køre på batterier så man ikke bare kan slukke for strømmen i huset eller hele gaden hvorefter de vil kunne arbejde i det stille mørke.
Disse 2 ting er noget der vil virke mens en masse af de andre ting de vil sælge til jer bare er penge smidt ud af vinduet, disse 2 ting er det jeg vil have hvis jeg skulle beskytte mine ting.
alan 57

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-11-13 13:20

Det jeg bruger, er et ganske almindeligt video kamera, eneste ulempe er at det skal oplades engang imellem, men nu bruger jeg heller ikke mit konstant - ellers kan det holde til den slags optagelser i 2 døgn uden opladning.
Jeg har også et af de såkaldte ´mini´ kameraér der har en funktion indbygget, så det kun optager når der er lyd? der aktiverer det = det kostede mig 50.- på EBay, jeg bruger det dog aldrig.
https://www.google.dk/search?q=mini+dv+camera&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=KZGUUuOULMaU4ASyjoDoDg&ved=0CEQQsAQ&biw=1008&bih=559

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-11-13 13:22

NB: kvalieten på de mini, er forbløffende god, i forhold til prisen.

Kommentar
Fra : a_h

Dato : 26-11-13 15:20
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-11-13 16:50

Jeg bruger GSM alarm både i vores lejlighed og vores sommerhus. den ene alarm er denne http://www.homealarm.dk/product_info.php?products_id=29 og den i sommerhuset er denne http://post-import.dk/contents/da/d6.html

De ekstra dele som ekstra rumcensor dør/vindues detektor ekstra fjernbetjeninger køber jeg også her.

Hvis alarmen bliver aktiveret det ene eller det andet sted får jeg indenfor 10 sekunder en sms hvor jeg kan læse hvilken censor der har aktiveret alarmen. Den samme sms får min naboer på begge adresse, således hvis jeg ikke er der kan de chekke om der er nogen. Desuden er der en sirene der hyler i 3 minutter. Der sidder et taletidskort fra CBB i begge alarmer.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-11-13 17:45

Et alarmsystem bør opbygges af flere uafhængige enheder, således at man ikke lige kan deaktivere det hele i et snuptag.
Det behøver ikke altid at skulle koste en bondegård, for at skabe sikkerhed.
Jeg har købt flere forskellige enheder på aktion på nettet.
Her er både GSM alarm med flere følere, både kablet og trådløse.
Jeg har også en 4 kanal video overvågning, med kamera der har indbygget IR lys. Modtageren har harddisk og kan gemme op til ca. 14 dages overvågning. Hvert kamera kan indstilles med aktiv bevægelses zone. Det kan tilsluttes nettet, så det kan fjernovervåges, lige som det kan sende besked. Der er mulighed for tilslutning af sirene og flashligt.
Søg inde på QXL, der er tit noget der kan anvendes!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-11-13 18:02
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-11-13 18:39

Med alle de gode råd - ville jeg hellere have indbrud.

Nå, men snart God Jul.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-11-13 18:48

Citat
Med alle de gode råd - ville jeg hellere have indbrud
Det vil jeg så håbe du får.....

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 26-11-13 19:10

Hvad med en vagtsom hund, den har man også glæde af på andre måder!

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 26-11-13 20:28

Ja det kan jo gøres på mange måder. jeg har læst jeres indlæg med interesse.
har selv et cam sat op og et par rumfølere, som vist ikke føler noget lige nu.
jeg har gode erfaringer med dette cam: http://www.dlink.com/us/en/business-solutions/ip-surveillance/business-ip-cameras/cube-cameras/dcs-2230-full-hd-wireless-day-night-camera

hilsen Steen

Kommentar
Fra : akle

Dato : 26-11-13 23:07

Tak for alle gode råd samt link adresser. Jeg behøver tid til at gennemgå de forskellige.
Vender tilbage.

Mvh Akle

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 100 point
Dato : 27-11-13 11:15

Udgangspunktet er , hvis en tyv vil ind, så kommer han ind - selv genne en mur!

Den første og bedste sikkerhed, opnås ved at gennemgå hele huse - ude som inde. Kan man gøre det så besværligt for tyven, at komme ind, er der "gode chancer for", at han vælger naboen i stedet for.

Alarmen virker først når tyven er kommet ind. Kamera virker kun i forbindelse med opklaringen.

Det aller sikreste, kan du læse om her:

http://www.dbi-net.dk/files/pdf/EBST_Indbrud_Privat_03_12_final.pdf

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-11-13 19:07

Citat
Alarmen virker først når tyven er kommet ind. Kamera virker kun i forbindelse med opklaringen.

Det er nu ikke helt rigtig da video overvågning kan indeholde alarmfunktion når der er bevægelse i billedet. Så kan den starte en sirene, lige som den kan tænde lys (evt et strobe light), inden de kommer for nær din dør.
En separat PIR sensor, som tænder for lyset, er en god kombination, som selvfølgelig skal virke uafhængig, så det hele ikke kan neutraliseres.
Kun din egen fantasi og opfindsomhed, sætter grænsen for hvad du kan!

Kommentar
Fra : akle

Dato : 03-12-13 23:10

Ja, nu har jeg gennemlæst det hele, og kommet til denne konklution;

Vi har flere dyr i hjemmet, som bevæger sig rundt som det passer dem, så alarmen kan umotiveret blive aktiveret af dyrenes færden. Af hensyn til sarte katte ører, skal det i så fald være en dyrevenlig alarm, hvis sådan findes.
Vi har en hund der altid har advaret os om noget var galt, men den har alligevel været glad for besøg (Golden Retriever), så dén løsning duer heller ikke med vagtsom hund.
Slutresultatet bliver; Sikrere og til dels nye t låsetøj i bagdøren (hvor der er fred til at arbejde for tyve), overvårningskamera udenfor på et par strategiske steder og måske et par rumfølere med dyrevenlig alarm.
Tak til alle for de mange gode råd

Akle

Godkendelse af svar
Fra : akle

Dato : 03-12-13 23:11

Tak for svaret alka.

Mvh Akle

Kommentar
Fra : alka

Dato : 04-12-13 08:59

Selv tak akle.