/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Aprilia sonic 2003 model
Fra : meme
Vist : 670 gange
52 point
Dato : 11-06-03 16:18

hej j har købt en aprilia sonic 2003 model j har pillet skiverne af den kør kun 45 og har prøvet og tagew 5 grams ruller på så kørte den 40 af med dem igen hvad kan j gøre så den kør lige som alle andre sonic 80 km/t

Kommentar
Fra : Schwen

Dato : 13-06-03 18:17

Jeg har næsten lige købt en ny Aprilia Rally også en 2003 og den kører også kun 45. Jeg havde bedt forhandleren om at fjerne skiven(erne) samtidig med at forskærmen skulle justeres og jeg havde egentlig håbet på lidt mere fart. Så vidt jeg har hørt skulle den da gerne kunne gøre noget hurtigere uden skive.

Kommentar
Fra : blackwidow

Dato : 16-06-03 22:19

Fundet på www.Mopedgallery.com under faq.

Begrænsninger på en Sonic 2003 og forskelle fra årgang 2002 og ældre:

1. En cylinder med 3 skylle kanaler + mindre udstødnings kanal (På 2002 er der 5 skylle kanaler + større udstødnings kanal)

2. To små ringe i vario (På 2002 er der en ring i vario og en i kobling)

3. Meget tunge ruller på 11.6 grams (På 2002 6.2 grams)

4. Mindre plads til cylinder skøjter (På 2002 ingen begrænsning der)

5. En meget lille dyse på 56 (På 2002 er den 72)

6. Meget lille forrør med meget langt blindrør (På 2002 er forrøret meget større og større blindrør)

7. Udstødning passer ikke fra 2002 modellen da der er mindre afstand mellem pindboltene.

8. Et speedo der kun går til 80 km/t (På 2002 går det til 120 km/t)

9. Det er ikke muligt at slukke lyset (På 2002 kan man godt)

10. Der sider et NGK-R BPR4HS på (På 2002 er det et NGK-R BR8HS)

Alle ovennævnte er dog ikke kun begrænsninger, men også ting som er gjort dårligere. Derfor din kun kører 45 km/t :/. Har selv en Sonic men min kører bare lidt mere :=)