/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Skal man blive ved at holde kontakten?
Fra : Carlam
Vist : 724 gange
100 point
Dato : 24-11-13 17:21

Skal man blive ved at holde kontakten? Det er mit spørgsmål.
Jeg har noget familie, som aldrig ringer, skrive eller sms'er. Det er altid mig der skal tage kontakt til dem, og det jeg temlig træt af.
Det har stået på i 3-4 år nu.

Hvad ville i gøre?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-11-13 18:19

Gør op med dig selv om vil fortsætte eller ej - det er der jo kun dig selv der kan afgøre det spørgsmål.

Hvad jeg ville gøre i den samme situation vil jo ikke hjælpe dig alligevel - du og kun du kan afgøre det spørgsmål.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-11-13 18:44

Som marken84 - det kan ingen andre råde dig i.....
Tjek med din samvittighed, spørg dig selv om de betyder noget for dig.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-11-13 18:50

tag en snak med dem. det er en dårlig ide bare at kappe forbindelsen.
det kan sagtens være, at de er interesserede i at holde kontakten og der er jo også den mulighed, at de bare har vænnet sig til, at det er dig der tager kontakt.
hvis du fortæller dem lidt om dine tanker, kan det jo være der kommer lidt mere initiativ fra deres side.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-11-13 19:06

Det kan godt blive svært, at åbne en dør der er "smækket" i.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 24-11-13 19:23

Mange gamle mennesker - især gamle mænd - er ikke gode til at skrive eller ringe op.
I den slags tilfælde ville jeg nok ikke bryde kontakten, da det sagtens kan betyde meget for ældre/gamle at høre fra dig.

Hvis det drejer sig om yngre/midaldrende, der konsekvent ikke viser interesse, så ville jeg nok holde pause med kontakten.
Måske lader de så selv høre fra sig.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-11-13 19:39

Vi er nok flere der er i samme situation,

hvis du har behandlet dem godt og kærligt før i tiden, bør de selv komme tilbage,
hvis ikke de gør det , og de tror de skal arve, kan du udelukke dem i dit testamente...

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 24-11-13 23:21

Har haft samme dilemma, altid mig der skulle starte, og det gad jeg ikke, så det er bare løbet ud i vandet - samt hvis de ønsker at tale med mig, så må de melde ud, jeg gider ikke tænke på dem mere.
Og du har det vel på samme måde, efter hvad du selv skriver. Så bare lad dem være.
Hvis der var noget mellem jer i sin tid, så må det være væk nu = fra deres side, glem dem og lev dit eget liv.

Godkendelse af svar
Fra : Carlam

Dato : 25-11-13 13:14

Tror osse jeg er kommet frem til
Tak for svaret

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-11-13 18:32

Tla; ved ikke om du kan bruge det til noget?
men for mit vedkommende har der ´kun´ været kontakt (email) i rigtig mange år, fra ´mine´s side, og det gør ondt - når man kan se hvor mange de egenligt kontakter? en Jule-aften, og jeg engang imellem får svar fra familiens øvrige - mails - da de videre sender originalen (men altså ikke til mig personligt) men de glemmer lige at fravælge mig.
Men du kommer dig hurtigere END dem, da de ikke er DIN tid og lyst værdig mere, men hvis de prøver at kontakte dig, lad være med at svare, bliver de ved = spørg hvor FANDEN de har været de sidste mange år...hvor du måske gerne lige???ville snakke et par minutter/ timer/ dage...andet?

Personligt gider jeg ikke svare på sådanne mail fra familien mere = SPAM.

Men igen/ jeg er ikke dig - jeg gider bare ikke - familien mere.