/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win installer 7
Fra : amandaKanDu
Vist : 419 gange
200 point
Dato : 22-11-13 11:38

Hej,
Jeg kører Windows 7 HP. Mit uoverskuelige problem er, at windows installer ikke virker. Bl.a. kan jeg ikke installere/ opdatere Java. Andre programmer kan dog stadig installeres.
Når jeg forsøger at installere Java er beskeden at jeg skal kontakte support, og samme meddelelse kommer når jeg kører opdatering kommer der 2 fejlkoder der vedrører win installer.

Jeg har forsøgt at komme problemet til livs med Advanced System Care 7 pro, uden held.

Jeg har ingen Win 7 cd'er, men kun mulighed for at gendanne systemet til fabriksstandard.
Det må da kunne lade sig gøre at reparere uden at skulle miste filer og programmer???
En noget fortvivlet Amanda

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 22-11-13 11:41

Ved forsøg på installation af Java får jeg fejlkoden 1709 med besked om at Win installer ikke er korrekt installeret.?

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 22-11-13 11:45

Sorry, det var 1719

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 22-11-13 11:47

prøv at køre scandisk

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 22-11-13 11:59

Jeg har scannet hd flere gange og den har rettet nogle fejl, men NEJ det hjælper ikke.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 22-11-13 12:09

kan du komme ind i mappen tilbehør , og så i kommandopromt der skriver du sfc / scannow
der skal være mellemrum efter sfc og /

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 210 point
Dato : 22-11-13 12:25

Som jeg læser det, har du kun problemer med Java. I så fald ville jeg prøve at afinstallere Java komplet (inde fra kontrolpanelet), genstarte og installere forfra.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 22-11-13 12:50

hvis du skriver java på en søgeline så kommer du ind hvor der du i venstre side kanafinstallere ældre versioner

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-11-13 20:22

Citat
og så i kommandopromt der skriver du sfc / scannow
der skal være mellemrum efter sfc og /

Virker kun hvis man har original cd/dvd

Citat
1. Click Start Orb, in the start search box, type Services and press Enter.
2. Scroll down and find the Windows Installer. Double-click “Windows Installer” in the Services list.
3. On the General tab, make sure the service is started under “Service status”.
4. If the service is not already running, under Service status, click Start, and then click OK.

Step 2: Unregister and re-register the Windows Installer

1. Click Start Orb, in the start search box, type MSIEXEC /UNREGISTER, and then click OK .

2. Click Start Orb, in the start search box, type MSIEXEC /REGSERVER, and then click OK . After you run this command, the operation is complete.

3. Now, try your installation again.

Step 3: Clean any pending installations

Check the following registry key and clean any entries in the key that you find:

Go to the Start Orb, type in Regedit and select enter.
If you get the User Account Control dialog box that states, Do you want to allow the following program to make changes to the is computer?, Click yes.

Modifying REGISTRY settings incorrectly can cause serious problems that may prevent your computer from booting properly. Microsoft cannot guarantee that any problems resulting from the configuring of REGISTRY settings can be solved. Modifications of these settings are at your own risk.

Scroll to: HKEY_LOCAL_MACHINE \Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\InProgress

Check the following registry key and clean any entries in the key that you find:

HKEY_LOCAL_MACHINE \System\CurrentControlSet\Control\Session Manager\PendingFileRenameOperations

Step 4: Check the permissions

Verify the System has Full Control on the following keys:

HKEY_LOCAL_MACHINE \Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer

Next, restart your computer and try again.

Please reply back and let us know if this helps with your Windows Installer Error.

Sincerely,

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-performance/need-to-reinstall-windows-installer-in-windows-7/4cb8e54c-5a4e-439d-9d46-1dcd387d2604

Godkendelse af svar
Fra : amandaKanDu

Dato : 23-11-13 10:28

Tak for svaret fun2.
Det VAR Java - meget forvirrende. Håber snart det system bliver droppet. Viste sig at der er forskel på hvilken Java version man forsøger at installere 32 eller 64 bit.
Jeg mente at eftersom jeg har en 64 bit maskine så skulle java også være 64 bit. Det er den version den ikke ville installere i Firefox.
Da jeg havde genstartet efter rep. nogle gange, kunne jeg installere version 32 men stadig ikke 64, så den har jeg nu opgivet da jeg kan logge på nets med 32 versionen.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 23-11-13 10:30

Også tak til jer andre. Det kan jo være jeres tips virker