/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Efter et skuffende valg
Fra : svendgiversen
Vist : 507 gange
100 point
Dato : 21-11-13 20:55

Når ens gamle partier svigter, og de nye, som man har stemt på, ikke kommer ind,
skal man så bare græde og glemme ens mærkesager?

Eller skal man krybe til korset og bede de nye magthavere om støtte??

I dette tilfælde drejer det sig mest om forkert anvendelse af kommunens midler,
hvor tidligere politikere helt synligt brugte alt for mange penge centralt,
på bekostning af de yder områder som vi tilhører.

Hvordan får vi bedst en dialog i gang med tidligere politiske modstandere???

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 21-11-13 21:29

Hvis din sag er god nok, skal du henvende dig til DR eller TV2

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-11-13 21:42

Men de er jo landsdækkende,
foreløbig har jeg kun forsøgt at sende læserbreve til vore lokale blade,

som tilsyneladende har fået så mange penge på det sidste fra store politiske partier,
at de endnu ikke har fundet plads til et indlæg fra en ydmyg borger,

i udkanten af kommunen, langt væk fra havnefronten i Sønderborg.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 100 point
Dato : 22-11-13 07:00

"Imponerende", at en kommune med 72000 indbyggere har præcis ligeså stor kommunalbestyrelse som Århus med 312000 indbyggere, nemlig 31 byrødder

10 af dem kunne sikkert sagtens spares væk og skaffe penge til nyttige tiltag for borgerne, efter reglerne kunne man ligefrem nøjes med 19 medlemmer, mens 31 er det absolutte maksimum for alle andre kommuner end København

Nå, det er nok ikke den vej du skal gå, det er der ikke en eneste af byrødderne der vil støtte!

Jeg ville prøve at tale med nogle byrødder fra det parti du stemte på, selv om de ikke fik magten, det kunne jo være de på et tidspunkt skal indgå en studehandel og have noget til gengæld, og under alle omstændigheder har de langt bedre muligheder for at skabe opmærksomhed om sagen end os andre alm. borgere.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-11-13 10:16

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-11-13 10:19

Selv tak, svendgiversen.