/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Cursor problemer
Fra : guenter
Vist : 508 gange
100 point
Dato : 21-11-13 16:17

I de sidste uger har min cursor været en hånd, hvis jeg da ikke lige står på et link, så bliver cursoren til en hånd med pegefinger. Når jeg læser en tekst og gerne vil markere et afsnit og kopiere det, så kan jeg ikke få lov. Hånden vil ingen ting. Når jeg skriver en mail, så kan jeg ikke lige rette noget et stykke tilbage i teksten, for cursoren er en hånd. Jeg må bruge pil tilbage indtil jeg når det sted, hvor jeg vil rette, så det er alt i alt meget besværligt. Jeg har været inde i Kontrolpanet og set under Mus om der skulle være en mulighed for at nulstille museindstillingen, men der ser ikke rigtig ud til at være noget, jeg kan pille ved. Jeg har Windows Vista.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 21-11-13 16:20

Hvor stor er hånden?

Kommentar
Fra : guenter

Dato : 21-11-13 16:51

Den ser helt normal ud - ca. 6-7 mm.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 21-11-13 17:39

Jeg ville da prøve at "Systemgendanne".

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-11-13 19:12

Citat
Hvor stor er hånden?

Citat
Når jeg læser en tekst og gerne vil markere et afsnit og kopiere det, så kan jeg ikke få lov
Hvor vil du stjæle fra? ikke alle sider - osv tillader COPY&PASTE
Og tvivler stærkt på at det har noget med ´udseende´ af hånden at gøre = nærmere at din? UDKLIPS - holder (copy&paste) er gået i udú, eller er fyldt op - prøv en diskoprydning.
Det kan også være manglende opdateringer fra Java/ Flash (77) Macromedia der ikke spiller sammen med din pc.
Har du special software til din MUS - så prøv at genindstaller det.
Det kan også bare være din browser der ikke vil lege den leg du vil have den til.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 21-11-13 22:02

En opdatering af Flash77 er aldrig en dum idé... Det synes jeg du skal prøve. Hvis hånden er 6-7 cm., hvilken opløsning kører du så?

Kommentar
Fra : guenter

Dato : 22-11-13 17:29

Jeg har gjort alt det, I nævner oven for. Jeg har ligeledes prøvest at installere en anden mus. Den opfører sig som den oprindelige selvom der blev installeret nyt software. For lidt siden skulle jeg betale et girokort i Netbank. Jeg plejer bare at copiere girokort# og sætte ind, men nu måtte jeg tilpasse vinduet for mit mailsystem og Netbank, så jeg kunne sidde manuelt at taste numrene ind. Det virker meget irriterende, så jeg vil gerne have problemet løst.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 22-11-13 21:34

Har du prøvet at ændre opløsning på din skærm?

Kommentar
Fra : guenter

Dato : 22-11-13 21:58

Jeg har lige været inde på eksperten.dk og der virkede cursoren normalt, men det er stadig det eneste sted, den gør det. Jeg anvender IE.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-11-13 10:03

På hjemmesider kan udvikleren bestemme din markørs udseende:

http://www.w3schools.com/cssref/pr_class_cursor.asp

Dette kan du ikke selv 'lave om'

..men således kan du ændre default musen i Windows 7: http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/change-mouse-settings

Citat
1.Åbn Egenskaber for mus ved at klikke på knappen Start og derefter klikke på Kontrolpanel. Skriv mus i søgefeltet, og klik derefter på Mus.

2.Klik på fanen Markører, og benyt derefter en af følgende fremgangsmåder:

•Hvis du vil give alle markørerne et nyt udseende, skal du klikke på rullelisten Tema og derefter klikke på et nyt musemarkørtema.

•Hvis du vil ændre en enkelt markør, skal du klikke på den markør, du vil ændre, på listen under Tilpas, klikke på Gennemse, klikke på den markør, du vil bruge, og derefter klikke på Åbn.

3.Klik på OK.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-11-13 10:04
Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 23-11-13 15:13

Prøv at Nulstille browser,
klik på Funktioner/Tandhjul øverst til højre,
klik på Internetindstillinger, vælg fanen Avanceret,
klik på Nulstil/Reset nederst i dialogboksen

Har du prøvet med en anden browser, f.eks. Chrome eller Firefox?
Du kan godt have flere browsere på pc, endda åbne dem samtidigt!

Chrome
https://www.google.com/intl/da/chrome/

Firefox
https://download.mozilla.org/?product=firefox-25.0.1&os=win&lang=da

Kommentar
Fra : guenter

Dato : 23-11-13 15:36

Klaudi: Jeg har lige været inde på Chrome, som jeg bruger til visse hjemmesider, og der fungerer cursoren normalt. Jeg vil senere undersøge om jeg kan få cursoren til at fungere i IE igen.

Kommentar
Fra : guenter

Dato : 23-11-13 16:26

Her er opskriften, der fixede IE

Method 2:
If the issue persist you may also try to reset the Internet Explorer settings and check.
How to reset Internet Explorer settings
http://support.microsoft.com/kb/923737
Resetting Internet Explorer disclaimer:
The Reset Internet Explorer Settings feature might reset security settings or privacy settings that you added to the list of Trusted Sites. The Reset Internet Explorer Settings feature might also reset parental control settings. We recommend that you note these sites before you use the Reset Internet Explorer Settings feature

Godkendelse af svar
Fra : guenter

Dato : 23-11-13 16:50

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-11-13 17:06

velbekomme