/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
mappevisning - store ikoner
Fra : ingelein
Vist : 476 gange
50 point
Dato : 19-11-13 20:26

Hej
I Office 2003 vil jeg gerne indstille mappen til at vise store ikoner (for billeder). Jeg er træt af at skulle taste store ikoner hver gang jeg har valgt et billede for at uploade det til min blog. Jeg kan godt uploade flere billeder på een gang, men så er det besværligt at flytte dem til den rigtige rækkefølge på bloggen.
Hvordan får jeg indstillet mappevisningen til store ikoner permanent.
mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 19-11-13 20:36

Det nemmeste ville være at købe dem her:

http://www.seniorshop.dk/product/Luplamper-1/Brille-TV-Kikkertbrille

Så tager du dem simpelthen bare på når du skal kigge i den mappe med de små billeder, og de vil fremstå kæmpe store.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-11-13 21:00

Du skal rette det i din REGBASE, andre måder kan det ikke lade sig gøre på.
DOG har jeg ikke selv fundet en rimelig god måde at gøre det på = når jeg klikker på en mappe? F.eks
så skal jeg scrolle ned for at lave det samme som dig, = men det er i REGBASE´n der skal laves en ændring, så du ALTID får samme VISNING af filer/ mapper, andet er ikke muligt.

Citat
Det nemmeste ville være at købe dem her:

http://www.seniorshop.dk/product/Luplamper-1/Brille-TV-Kikkertbrille

Så tager du dem simpelthen bare på når du skal kigge i den mappe med de små billeder, og de vil fremstå kæmpe store.

Har du ikke været nede og ´brevstemme´ endnu.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 19-11-13 21:01

Flash77
Hm - skulle du ikke lige læse på lektien før du svarer. Alternativet til "store ikoner" er "Ikoner med filoplysninger" "Ikoner" "Oversigt" og "Detaljer". De af dig foreslåede ældrevenlige aggregater kan vist ikke lave tekster om til billeder ?????
Få dig nogle læsebriller og indsigt i mappevisninger.
Mange hyggelige hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-11-13 21:32

Men jeg forstår ikke hvorfor du har billeder liggende i office mappen.

Mappevisning i windows 7:
Lav en mappe
klik på det blå spørgsmålstegn
Oppe i søgefeltet skriver du mappe visning og klikker på luppen

klik så på denne linie
Klik her for at åbne Mappeindstillinger.
nu er du i mappeindstillingerne
hvor der kan indstilles en masse....................permanent

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 19-11-13 22:53

Hej Eyvind
Jeg har heller ingen billeder liggende i Office, men derimod i et avanceret ACDSee Pro 6 Programm. Men når jeg skal hente billederne, ligger de i mapper i datoorden og når jeg åbner mappen kan jeg se filnavnene - og ikke billederne. Ved at gå i menuen vis kan jeg definere hvilke egenskaber for disse billeder jeg vil se. - Og det jeg vil se er store ikoner - ikke filnavn eller detaljer. Om det så er Office eller Win XP, som sætter standarden for mappevisningen ved jeg ikke.
Med venlig hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 19-11-13 22:59

Ps. for en ordens skyld
Jeg har været i "KONTROLPANEL" - "MAPPEVISNINGER" uden at finde det jeg leder efter.
Det må kunne lade sig gøre at vise store ikoner permanent.
mange hilsner om håb forude
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-11-13 01:45

Åben den mappe du vil ændre visning på, højreklik et tomt sted i mappen og ud for Vis vælger du Store ikoner, så går du til Vis oppe på værktøjslinjen og klikker på Indstillinger, der vælger du fanen Vis og øverst i det lille vindue som åbner kan på klikke på Anvend på mapper, så bliver du spurgt om alle mapper og filer i den mappe skal bruge denne indstilling, det klikker du Ja til og lukker det lille vindue med OK
Det hedder vist Mappeindstillinger på Windows XP det du skal klikke på i værktøjslinjen, men du har sikkert en nyere version af Windows, min anvisning er til Windows 8 og virker også på Windows 7, det er med garanti, jeg har nemlig selv indstillet så jeg ved det virker, jeg valgte Mellemstore ikoner men det er underordnet hvad man vælger, bare det er en ændring af den visning som er i mappen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-11-13 01:51

Det er mappevisning på computeren jeg beskriver, jeg ved ikke hvorfor du bruger Office til at uploade billeder og jeg ved ikke om du kan bruge min forklaring til Office, jeg forsøgte at indsætte et billede i min Libre Office og forhåndsvisning hvor jeg skulle vælge hvilken billede, der var visning som i billedmappen så måske virker min forklaring alligevel

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-11-13 09:10

Hvis det er win 7 du bruger, og du så følger min anvisning, kan du ændre indstillingen permanent.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-12-13 19:40

Hej
Jeg har Win XP installeret på min iMac og kører med begge styresystemer. Win XP virker som en ganske normal installation. Jeg har prøvet alle forslag, men kan ikke få store ikoner som permanent visning.
Ingelein

Annuller spørgsmålet
Fra : ingelein

Dato : 19-02-14 13:36

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål